گرایش‌های «ناسیونالیستی» مانع پیروزی اعراب بر اسرائیل شد
کد خبر: 3782907
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
معاون رئیس‌جمهور ایران:

گرایش‌های «ناسیونالیستی» مانع پیروزی اعراب بر اسرائیل شد

گروه بین‌الملل ـ معاون رئیس‌جمهور ایران معتقد است که حرکت مبارزان کشورهای عربی در جنگ سال 1973 میلادی با اسرائیل در بستر مناسبی قرار نگرفت و گرایش ناسیونالیستی(ملی‌گرایی) آنها منجر به شکست عرب‌ها در این جنگ شد.

گرایشات «ناسیونالیستی» مانع پیروزی اعراب بر اسرائیل شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ علی‌ اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این مطلب در نهمین همایش بین‌المللی «غزه؛ نماد مقاومت» که روز یکشنبه (30دی‌ماه) در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران برگزار شد، گفت: به جزئیات مسائل فلسطین اشراف دارم و با استناد به آیات الهی و احادیث و همچنین به اعتبار سیر تحولات می‌توانیم با قاطعیت بگویم که تردیدی نیست مقاومت پیروز خواهد شد.
وی افزود: تاریخ فلسطین برای همه روشن است و در می‌یابیم که کنعانیان ساکنان اولیه این سرزمین هستند، حتی در کتب مقدس یهودی از فلسطین به‌عنوان سرزمین کنعان نام برده شده و در تاریخ معاصر بعد از تقسیم سرزمین‌های اشغال‌شده توسط انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها، فلسطین به انگلیس رسید. این‌ها تلاش کردند که فلسطین را از فلسطینیان بگیرند و حتی جنگ‌هایی بین عرب‌ها و صهیونیست‌ها رخ داد و پس از جنگ 1948 میلادی اسرائیل متولد شد.
علی اکبر صالحی با تأکید بر اینکه یقینا رژیم صهیونیستی عاقبتی جز نابودی نخواهد داشت، گفت: پس از جنگ 1973 میلادی به دلیل شکست کشورهای عربی در برابر اسرائیل یک یأس بر عرب‌ها غالب شد که این نا امیدی در سطح مردم بود نه در بین حاکمیت.
معاون رئیس‌جمهور ایران گفت: ما از مقاومت حماس باید یاد کنیم و شهیدان آن را گرامی می‌داریم، چرا که این حرکت در بستر اسلام شکل گرفت وقتی در بستر اسلام حرکت کنید خداوند هم از شما حمایت می‌کند.
علی‌اکبر صالحی با اشاره به این که قدرت رژیم صهیونیستی نسبت به توان مسلمانان و مقاومت روز به روز تضعیف‌تر می‌شود، گفت: ایران و امام خمینی(ره) دین را احیا کردند، چرا که دین می‌تواند به عنوان محرک اصلی در جامعه به کار آید.
وی گفت: این را نباید فراموش کنیم که شرق یعنی شوروی آن زمان و آمریکا حامی اسرائیل بودند و سبب شدند رژیم صهیونیستی بر عرب‌ها فائق آید.
صالحی در ادامه بیان کرد: اسرائیل در آن زمان برخوردار از حمایت شرق و غرب بود و حرکتی که مبارزان کشورهای عربی در جنگ با رژیم صهیونیستی داشتند متاسفانه بستر حرکتشان مناسب نبود و شعارشان شعار ناسیونالیستی بود، اما در سال 2006 میلادی در جنگ میان اسرائیل و حزب‌‌الله، همه چیز عوض شد و بستر حرکت در این دوره دین، خدا، حمایت از مظلومان و شعار الله اکبر بود.
صالحی گفت: براساس آیات الهی صهیونیست‌ها 2 بار طغیان می‌کنند و خیلی معتقدند که بار دوم هنوز اتفاق نیفتاده است، اما تحولات نشان می‌دهد و ما را مطمئن می‌سازد که اسرائیل عاقبتی جز نابودی ندارد. 
همچنین، این همایش به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین و با همکاری خبرگزاری قدس(قدسنا) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال برگزاری است.
جنگ «یوم کیپور» یا جنگ عرب‌ها و اسرائیل در ۱۹۷۳ میلادی، جنگی بود که از ششم تا بیست‌وپنجم اکتبر ۱۹۷۳ میان سوریه و مصر (با حمایت چند کشور عربی دیگر) و اسرائیل اتفاق افتاد. این جنگ با حمله غافلگیرانه مصر و سوریه علیه مواضع نیروهای اسرائیلی در شرق کانال سوئز و ارتفاعات جولان آغاز شد، مناطقی که شش سال قبل‌تر از آن در جنگ «شش‌روزه» به تصرف قوای اسرائیل درآمده بود؛ حمله در آخرین ساعات یوم کیپور مقدس‌ترین روز در آئین یهودی آغاز شده بود.
انتهای پیام
captcha