اصناف؛ پایه اصلی ولایت‌مداری و اعتقاد به انقلاب اسلامی
کد خبر: 3782916
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

اصناف؛ پایه اصلی ولایت‌مداری و اعتقاد به انقلاب اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد-فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بازاریان و اصناف از پایه های اصلی ولایت‌مداری، دین‌داری و اعتقاد به انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: نقش آذربایجان غربی در ادوار مختلف انقلاب اسلامی مختلف بوده است و نقش بازاریان در استان نیز تاریخ درخشانی دارد.

اصناف؛ پایه اصلی ولایت‌مداری و اعتقاد به انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، ظهر امروز، 30 دی ماه، در نشست مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و بسیج اصناف استان در راستای بررسی نقش اصناف در چهل سالگی انقلاب اسلامی، بیان کرد: اصناف، فرصت خدمت‌گذاری برای مردم در صنوف مختلف را دارند.
وی با بیان اینکه بازاریان قدیم، دارای ارزش، قداست، اهمیت و ارزش بودند، افزود: در گذشته مرسوم بود که بازاریان می‌گفتند آن بازاری موفق است که کرکره خود را وقتی باز می‌کند، جلوی مغازه خود را با آبی که با آن وضو گرفته، بشوید که موجب برکت است، بازار و بازاری دارای ارزش، الگو و شاخص برای جامعه بودند و هرکس در هر جایی مشکل مالی داشت، به بازاریان متوسل می‌شد و سنت حسنه بازاریان از تاریخ گذشته مشهود بوده است.
شهسواری ادامه داد: نقش بازار و بازاریان، در پیروزی انقلاب اسلامی، نسبت به دیگر مجموعه‌ها مهم‌تر، پایه‌گذارتر و ارزشمندتر است و یکی از مولفه‌های پیروزی انقلاب، نقش بازاریان در مقابله با طاغوت و موافقت، همراهی و همدلی مالی و جانی آنان بود و این در تاریخ انقلاب اسلامی شاخص و بی‌نظیر است.
وی با تاکید بر اینکه بازاریان از پایه‌های اصلی ولایت‌مداری، دین‌داری و اعتقاد به انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: نقش آذربایجان غربی در ادوار مختلف انقلاب اسلامی مختلف بوده است و نقش بازاریان در استان نیز تاریخ درخشانی دارد، در استان ما هشت سال دفاع مقدس مطرح نبوده، بلکه 40 سال دوران دفاع مقدس مطرح است.
انتهای پیام

captcha