نشست ورشو نیز تمام می‌شود و پیروزی برای مقاومت می‌ماند
کد خبر: 3782947
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان:

نشست ورشو نیز تمام می‌شود و پیروزی برای مقاومت می‌ماند

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با اشاره به تلاش واشنگتن برای جمع کردن عوامل خود در نشست لهستان گفت: این نشست هم تمام می‌شود و پیروزی جدیدی برای محور مقاومت به دست می‌آید.

به گزارش ایکنا؛ مهر به نقل از النشره نوشت: هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: هنگامی که آمریکا به این شکل ذلت بار و ناگهانی و خفت بار عقب نشینی می کند مفهومش این است که ضعیف است و قوی نیست.

وی افزود: اعراب و برخی از لبنانی ها باید خوب بفهمند که آمریکایی که قبلا پشت آنها را خالی کرده، همان آمریکایی است که در آینده نیز از آنها دست خواهد کشید به ویژه که آمریکا از آنها به عنوان برگه ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان بیان کرد: اینها درس نگرفته اند و به نظر می رسد که درس هم نخواهند گرفت و نمی دانند که آمریکایی که آنها یک، دو و سه بار فروخته، آماده است که برای بار چهارم و پنجم نیز آنها را بفروشد.

صفی الدین گفت: برخی اینگونه تصور می کنند که آمریکا حامی آنها خواهد بود و به واشنگتن تکیه می کنند اما در حقیقت آمریکا به عوامل خود در منطقه می خندد همانطور که قبلا آنها را مود استهزاء و خنده قرار داده است.

وی تاکید کرد: این اولین بار نیست که آمریکایی ها به نشست های بین المللی علیه مقاومت و محور مقاومت روی می آورند آنها در سال ۱۹۸۲ یعنی زمانی که آمریکایی ها در لبنان با سلاح و ناوهای جنگی خود بودند و اسرائیلی ها در بیروت بودند از تغییر خاورمیانه دم می زدند اما نه آمریکا و نه اسرائیل با همه ناوهای جنگی آمریکا نتوانستند روند مقاومت را با خللی روبرو کنند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان بیان کرد: آمریکا در شرم الشیخ در سال ۱۹۹۶ همه توان خود را برای توقف مقاومت گذاشت و اروپایی ها و روسها و همه کشورهای عربی که برخی روسای آنها در حال حاضر زنده نیستند با آمریکایی ها بودند اما نتوانستند که مقاومت را متوقف کنند.

صفی الدین اعلام کرد: آمریکایی که همه توان خود را پس از سال ۲۰۰۰ از طریق وسوسه کردن و پول و سیاست و فشار بکار بست نتوان دستاوردی به دست آورد. آنچه در سال ۲۰۰۶ و اخیرا در سوریه برای غلبه بر مقاومت گذاشت از بین رفت و مقاومت باقی ماند.

وی افزود: آمریکا برخی از ادوات و عوامل خود را در نشست ورشو در لهستان جمع خواهد کرد اما این نشست تمام خواهد شد و پس از آن پیروزی جدید برای مقاومت و محور آن می ماند زیرا آمریکا بیش از هر زمان دیگری در لبنان و منطقه ضعیف شده است و این حقیقتی است که همه آنرا می دانند و از این رو سیاستمداران کوچک در لبنان و منطقه نباید دوباره خود را مضحکه و بازیچه آمریکا قرار دهند. آنها ثابت کنند که بازیچه نیستند.

شایان ذکر است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا چند روز قبل در جریان سفر خود به کشورهای منطقه از تصمیم واشنگتن برای برگزاری یک نشست بین‌المللی علیه ایران در شهر ورشو، پایتخت لهستان، اطلاع داد.

وی گفت: «ما در تاریخ ۱۳ و ۱۴ فوریه به همراه ده‌ها کشور از سراسر جهان برای بحث درباره صلح و ثبات در خاورمیانه در نشستی در لهستان جمع می شویم و یکی از موضوعات اصلی این نشست ایران خواهد بود.»

انتهای پیام

captcha