اگر ملتی ضعیف بودیم؛ دشمن احساس خطر نمی‌کرد
کد خبر: 3782949
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷

اگر ملتی ضعیف بودیم؛ دشمن احساس خطر نمی‌کرد

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان به برگزاری باشکوه راهپیمایی دهه فجر برای نمایش اقتدار ایران تأکید کرد و گفت: رجزخوانی‌های دشمن نشان از قدرت ملت ایران دارد؛ چراکه اگر ملتی ضعیف بودیم دشمن تا این اندازه احساس خطر نمی‌کرد.

اگر ملتی ضعیف بودیم؛ دشمن احساس خطر نمی‌کردبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی امروز 30 دی‌ماه در چهارمین جلسه شورای راهبری و سیاست‌گذاری چهل سالگی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) سخنرانی ویژه‌ای در مسجد مدینه و در حضور مهاجران و انصار داشتند؛ ایشان در این سخنرانی به دفاع از ولایت، اسلام، قرآن و سنت پیامبرگرامی اسلام پرداختند که وجود این عوامل موجب ماندگاری دین در جامعه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مورخان، دلیل ماندگاری دو خطبه حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را با وجود نبود امکانات جهت ثبت و ضبط، آموزش این خطبه‌ها از سوی شیعیان به کودکان‌شان در هنگام زبان گشودن دانسته که این خطبه‌ها بدون هیچ تحریفی به دست آیندگان رسیده ‌است.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) در آن سخنرانی معروف خودشان به بیان فلسفه برخی واجبات و احکام پرداخته تصریح کرد: در این سخنرانی وجود امامت در جامعه راهی برای نظم، نظام، ساماندهی و سازماندهی ملت شناخته شده است.
آیت‌الله خاتمی، مهم‌ترین دستاورد نظام اسلامی را ولایت‌فقیه دانست و یادآور شد: نقش ولایت‌فقیه جامعه را به ساماندهی رسانده و نتیجه آن ایستادگی در برابر دشمنان بوده‌ است.
وی با اشاره به اینکه کشور ما در4 دهه گذشته آماج توطئه‌های دشمنان بوده، تصریح کرد: امروز رجزخوانی‌های دشمن نشان از قدرت ملت ایران دارد؛ چراکه اگر ملتی ضعیف بودیم دشمن نیاز نبود تا این اندازه نگران باشد و احساس خطر کند.
امام جمعه زنجان یادآور شد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید در مقابل یاوه‌گویی‌های دشمنان نظام فقط یک‌صدا از کشور شنیده شود، اگر چه گاها مشاهده شده که عده‌ای عمدا و یا سهوا با بیان حرف‌هایی خوراک رسانه‌های بیگانه را فراهم می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان افزود: در حال حاضر چالش اقتصادی و جنگ رسانه‌ای دو چالش پیش روی نظام اسلامی است که باید با همدلی و اتحاد در جهت رفع این چالش‌ها مجاهدت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری باشکوه مراسم دهه‌فجر یک ضرورت مهم است که باید در این ایام همدلی، هم‌زبانی و اقتدار نظام اسلامی را به نمایش بگذاریم.
انتهای پیام
captcha