لزوم ساخت مدارس در مجتمع‌های مسکن مهر
کد خبر: 3782959
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۹

لزوم ساخت مدارس در مجتمع‌های مسکن مهر

گروه اجتماعی - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: وزارت راه و شهرسازی باید باقیمانده تعهدات خود را در زمینه اعتبارات احداث مدارس واحدهای مسکن مهر در اختیار سازمان نوسازی استان قرار دهد.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان دیروز یکشنبه، 30 دی در شورای مسکن استان کرمان بر برگزاری مستمر جلسات شورای مسکن استان تأکید کرد و گفت: طی سال جاری تنها یک جلسه شورای مسکن در استان برگزار شده است در حالی که مسائل و مباحث حوزه مسکن باید به صورت ماهانه برگزار شود.
وی لزوم ساخت واحدهای آموزشی و مدرسه در مجتمع‌های مسکن مهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: وزارت راه و شهرسازی باید در اسرع وقت باقیمانده تعهدات خود را در زمینه اعتبارات احداث مدارس واحدهای مسکن مهر در اختیار سازمان نوسازی استان قرار دهد.
موسوی بیان کرد: سازمان نوسازی مدارس نیز تعهدات خود را در ساخت مدارس که باقیمانده از طریق اعتبارات ملی و استانی پیگیری کند تا کار به پایان برسد، ضمن اینکه در خصوص مشکلات پیمانکاری بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان اظهارکرد: در رابطه با مسکن مهر در جنوب استان، مصوبه شورای مسکن استان شود که زمین رایگان در اختیار مسکن مهر قرار گیرد.
علی حاجی‌زاده، معاون بازآفرینی و مسکن راه و شهرسازی کرمان با بیان اینکه در حوزه شمال استان کرمان 33 هزار واحد مسکن مهر تعاونی، خودمالکی و تفاهم‌نامه سه جانبه داریم، گفت: 25 هزار واحد به صورت رسمی افتتاح و تحویل شده‌اند و حدود یک هزار واحد باقیمانده فاقد متقاضی هستند.
وی در خصوص تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی افزود: بخشی در از این واحدها در قالب تفاهمنامه با کمیته امداد تعیین تکلیف شدند و بخشی هم با سایر نهادهای حمایتی تعیین تکلیف می‌شوند.
حاجی‌زاده بیان کرد: بخش زیادی از واحدهای مسکن مهر که عمدتا تعاونی‌‌ها هستند، مشکلات قضایی دارند و حدود 3 هزار واحد باید تعیین تکلیف شوند و 4 هزار واحد نیمه‌تمام هم داریم که بعضا نیمه‌فعال و راکد هستند.
انتهای پیام

captcha