صدور مجوز بیش از ۴۰ مؤسسه و خانه قرآن در رفسنجان
کد خبر: 3782961
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۳
حسینی اعلام کرد:

صدور مجوز بیش از ۴۰ مؤسسه و خانه قرآن در رفسنجان

گروه اجتماعی ـ رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت: صدور مجوز بیش از ۴۰ مؤسسه و خانه قرآن در رفسنجان از اقدامات انجام شده در زمینه فعالیت‌های قرآنی است که در این راستا تشکیل مجمع قرآنیان را نیز در شهرستان داشتیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان دیروز یکشنبه، 30 دی در مراسم تودیع خود با تسلیت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: واژه تبلیغ یعنی ابلاغ و اطلاع‌رسانی که پسوند اسلامی به آن ملحق می‌شود به معنای اطلاع‌رسانی دینی و ترویج عقاید و اخلاق اسلامی در بین مردم است که یک رسالت است و کار پیغمبری است.
وی بیان کرد: تبلیغ یک حرفه و شغل نیست بلکه یک رسالت است و مبلغ باید از خدا بترسد و پرهیزکار باشد و آنچه می‌گوید عامل باشد و باید در بیان حق جرأت و جسارت داشته باشد.
حسینی در ادامه با اشاره به عملکرد خود در اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان، اظهارکرد: احداث ساختمان جدید سازمان در متراژ 800 متر در دو طبقه انجام شد چرا که ساختمان قبلی در شأن این سازمان نبود که اخیراً کتابخانه سازمان نیز راه‌اندازی کردیم که در اختیار روحانیون و مردم است.
وی بیان کرد: 50 خانه عالم روستایی را با کمک مردم و حمایت‌های سازمان احداث و راه‌اندای کردیم و گام مؤثر و بلندی در تبلیغ دین بود که به لطف خداوند 50 خانه عالم در روستاهای شهرستان احداث شد که در حال استفاده است.
رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای زیربنایی ما پیگیری برای راه‌اندازی دبیرستان پسرانه علوم و معارف صدرا بود که به لطف خدا این واحد آموزشی راه‌اندازی شده و خروجی‌های خوبی هم داشته است و بزودی ساختمان جدید آن نیز احداث خواهد شد.
حسینی افزود: ساماندهی هیئت‌های مذهبی از طریق برگزاری پنج دوره انتخابات شورای مذهبی از جمله اقدامات انجام شده بود که در حال حاضر بیش از 200 هیئت مذهبی داریم که در حال ساماندهی هستند.
وی برگزاری چهار دوره انتخابات کانون مداحان و امتحان سطح بندی مداحان را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: صدور مجوز بیش از 40 مؤسسه و خانه قرآن در رفسنجان از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه فعالیت‌های قرآنی است که در این راستا تشکیل مجمع قرآنیان را در شهرستان داشتیم که مجمع موفقی نیز بوده است.
رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان ادامه داد: اعزام مبلغ به مناطق شهری و روستایی در دو قالب بلندمدت و کوتاه مدت که در بخش اعزام بلندمدت در دو عنوان هجرت و مستفر بوده است که در طول مسئولیت بنده حدود 45 روحانی در اعزام مبلغ بلندمدت و حدود 250 نفر مبلغ در بخش اعزام مبلغ کوتاه مدت در هر سال به روستاها و شهرستان اعزام می‌شدند.
حسینی با اشاره به شش سال مسئولیت در شورای تبلیغات اسلامی شهرستان، بیان کرد: مدیریت مراسم اعتکاف را داشتیم که مراسمی پرحجم به شمار می‌رود که در سالهای اخیر بیش از 12 مسجد با حدود 8 هزار نفر معتکف داشتیم که مدیریت فرهنگی و پشتیبانی آن را به خوبی به انجام رساندیم.
رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان انجام فعالیت درباره گسترش فرهنگ نماز و اعزام امام جماعت به مساجد، مدارس و ادارات و رسیدگی به نمازخانه‌های بین‌راهی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و بیان کرد: در این مدت همکاری با رسانه‌ها از جمله رادیو رفسنجان را داشتیم که هر ماه حدود 5 برنامه تهیه و آماده و ضبط می‌کردیم که در سال نزدیک به 50 برنامه ضبط و از این رسانه پخش می‌شد.
حسینی اهدای هزاران جلد کتاب به مدارس، مؤسسات و حسینیه‌ها را از دیگر اقدامات دوران مسئولیت خود برشمرد.
یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام حسنی، رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان نیز در این مراسم در سخنانی گفت: از حسن اعتمادی که مدیرکل محترم تبلیغات اسلامی استان کرمان و حوزه ریاست اداره کل تبلیغات اسلامی استان به ینده حقیر داشتند تشکر می‌کنم.
وی افزود: از تشریک مساعی امام جمعه فرهیخته رفسنجان نیز تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم آنچه وظیفه و تکلیف است به نحو شایسته انجام داده و خدمات خوبی را در این مجموعه ولایی و ارزشی داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha