مهارت‌آموزی افراد؛ نیاز جامعه امروز ایران
کد خبر: 3782970
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸

مهارت‌آموزی افراد؛ نیاز جامعه امروز ایران

گروه فرهنگی - معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش سلماس گفت: مهارت‌آموزی افراد، نیاز جامعه امروز ایران است و در این راستا هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش باید افزایش پیدا کند.

مهارت‌آموزی افراد؛ نیاز امروزی جامعه ایران

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، رسول شایان، معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش سلماس، شب گذشته، 30 دی‌ماه‌ در نشست هماهنگی برنامه‌های اجرایی ایران مهارت که با حضور رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای و مدیران مدارس متوسطه اول برگزار شد، گفت: مهارت‌‌آموزی افراد، نیازمندی جامعه امروزی ما است.
وی با بیان اینکه طرح ایران مهارت ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوره اول است، تصریح کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش باید افزایش پیدا کند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش سلماس اظهار کرد: طرح ایران مهارت می‌‌تواند بخشی از نیازهای کاری جامعه امروزی را برطرف کند.
وی بر تربیت نیروی انسانی ماهر در جامعه تأکید کرد و گفت: افراد کاربلد به هیچ عنوان بیکار نخواهند ماند و باید ورودی دانش‌آموزان به هنرستان‌ها افزایش پیدا کند.
شایان افزود: باید در راستای تغییر نگرش‌ها در جامعه حرکت کرد و توجه به آینده کاری جوانان جامعه مورد توجه همه مسئولان و بخصوص دست‌اندرکاران امر تعلیم و تربیت قرار گیرد.
معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش سلماس، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان را یکی از اهداف این طرح در دوره متوسطه اول عنوان کرد.
وی گفت: در راستای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحول در نظام آموزشی رسمی دوره متوسطه و تأکید رئیس جمهوری در خصوص ارائه آموزش‌های مهارت محور به دانش‌آموزان، طرح آموزش حرفه‌های مهارتی کوتاه‌مدت ایران مهارت با همکاری وزارت آموزش و پرورش و آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور اجرا می‌‌شود.
شایان، ایجاد ارتباط بین آموزش رسمی و غیررسمی در دوره اول متوسطه را یکی دیگر از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: به توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت‌آموزی در طرح ایران مهارت توجه ویژه‌ای شده است.
انتهای پیام

captcha