ترویج و گسترش برنامه‌های دینی و تربیتی؛ برنامه اصلی آموزش و پرورش
کد خبر: 3782984
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

ترویج و گسترش برنامه‌های دینی و تربیتی؛ برنامه اصلی آموزش و پرورش

گروه فرهنگی - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ترویج فعالیت‌های گروهی به جای رقابت‌های فردی و ترویج و گسترش برنامه‌های دینی و تربیتی با رویکرد ترویج فرهنگ نماز، عترت و قرآن از جمله برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش است.

ترویج و گسترش برنامه‌های دینی و تربیتی؛ برنامه اصلی آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، شب گذشته، ۳۰ دی‌ماه، در پنجمین اجلاس روسای ادارات و مناطق 24 گانه آموزش و پرورش استان افزود: مدیران مناطق، باید رسالت خود را به شکل صحیح در این زمینه انجام دهند و این کتاب‌های کمک‌درسی را از سیستم آموزشی حذف کنند.
وی بیان کرد: اولویت ارزشیابی در مدارس، فقط درصد قبولی نیست و باید مدارس را شاداب‌سازی کرد و اجازه داد تا دانش‌آموزان شاداب باشند و جست‌وخیز کنند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش، متولی تعلیم و تربیت و متولی کم و کیف فضای آموزشی است، اما متولی استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس، اداره‌کل توسعه تجهیز و نوسازی مدارس بوده و در مناطق و نواحی، مدیران مناطق و نواحی موظف به پیگیری هر دو مورد هستند.
مدیر‌کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: همه مدیران مناطق، جزو مسئولان در نظام جمهوری اسلامی بوده و خدمت به مردم وظیفه آنان است.
وی ادامه داد: وجود 220 هزار شهید در جامعه اسلامی که پنج‌ هزار تن از این شهدا معلم بودند و 36 هزار دانش‌آموز و 500 هزار جانباز مسئولیت فرهنگیان را در جامعه و دانش‌آموزان دو برابر می‌کنند.
محمدی افزود: بازدید از پروژه‌هایی که در حال ساخت است، در اولویت برنامه مدیران مناطق باشد، کلنگ‌زنی نیازی به آیین ندارد و جایی کلنگ‌زنی شود که حتماً اعتبار ساخت آن تامین است.
وی درباره استراتژی آموزش و پرورش در زمینه استقرار سند تحول بنیادین آموزش و پروش گفت: اقدامات زمینه‌ای و اجرایی بسیاری در این زمینه تدوین شده که با برنامه‌های تدارک دیده شده اجرا خواهد شد.
وی افزود: استقرار سند تحول بنیادین، پایش شاخص‌های استقرار سند، تهیه برنامه اجرایی سند، تصویب و تدوین زیرنظام‌ها و تدوین اهداف دوره‌های تحصیلی از جمله این اقدامات است.
محمدی تصریح کرد: مدرسه‌محوری و واگذاری اختیارات به مدرسه جهت تقویت ارکان مدرسه، از جمله اقدامات اجرایی است و برنامه‌های آن نیز تدوین شده است که شامل موارد زیر است.
وی بیان کرد: نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران و ارتقای شایستگی‌ها، استقرار گام اول شایسته‌سالاری مدیران واحدهای آموزشی، نظام سنجش و تضمین کیفیت مدارس، اصلاح ساختار تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مدرسه و برنامه ویژه مدرسه «بوم» از جمله آن‌هاست.
وی درباره برنامه‌ها هم گفت: گسترش مهارت‌آموزی، کاهش موانع یادگیری فعال در مدارس با تأکید بر ترویج شادابی و نشاط در مدارس، ترویج فعالیت‌های گروهی به جای رقابت‌های فردی، ترویج و گسترش برنامه‌های دینی و تربیتی بارویکرد ترویج فرهنگ نماز، عترت و قرآن و طرح بازی یادگیری، کلاس‌های آموزشی مبتنی بر اسباب‌بازی از جمله این برنامه‌هاست.
انتهای پیام

captcha