وقوع ۲ مورد طلاق از هر ۵ ازدواج در بروجرد
کد خبر: 3783008
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

وقوع ۲ مورد طلاق از هر ۵ ازدواج در بروجرد

گروه اجتماعی ـ عضو هیئت علمی دانشگاه آیت‎الله بروجردی با بیان این‌که از هر پنج ازدواج ثبت‌شده در بروجرد دو مورد آن به طلاق می‌انجامد، بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه‎های موجود در شهرستان برای آموزش به خانواده‎ها تاکید کرد.

وقوع 2 مورد طلاق از هر 5 ازدواج در بروجردبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا آریایی، معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد یک‎شنبه، 30 دی‌ماه در جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان بروجرد، با بیان این‌که بحث جوانان بسیار پیچیده است، اظهار کرد: ادغام‎هایی که صورت گرفته مانند اداره جوانان و ورزش برخی دستگاه‎ها را با مشکل مواجه کرده است.
وی با اشاره به این‌که ازدواج فرآیند پیچیده‎ای است و شاخص‌های آن باید فراهم شود، افزود: چیزی که ازدواج جوانان را با چالش روبه‌رو کرده، بحث اشتغال است که جامعه جوان را با مشکل جدی مواجه کرده است.
آریایی اضافه کرد: یکی دیگر از شاخص‌های ازدواج آمادگی ازدواج در دختر و پسر است و دغدغه‌ای که دختران و پسران دارند این است که آیا آمادگی لازم برای ازدواج را دارند یا ندارند.
وی با بیان این‌که یکی دیگر از مشکلات راحت‌طلبی است، بیان کرد: سن ازدواج در دختران 29 سال و پسران بالای 30 سال است که یک دهه افزایش را نشان می‎دهد و می‎طلبد تا جایی‎که امکان دارد سن ازدواج را پایین آورد که در این بین مشاوره‎های قبل از ازدواج مهم است.
آریایی با بیان این‌که بیماری اجتماعی که در جامعه رشد و توسعه پیدا کرده بیماری بدبینی است که این خیلی خطرناک است، گفت: سطح اعتماد نیز در جامعه به یکدیگر کم شده است.

کاهش گرایش افراد تحصیل‌کرده  به ازدواج

جوانمرد، عضو هیئت علمی دانشگاه آیت‎الله بروجردی نیز در این جلسه با بیان این‌که موضوعات فرهنگی ریشه اساسی بخشی از آمار طلاق است، اظهار کرد: بر اساس آمارها سن ازدواج بین دختران به 29 و بین پسران به 33 سال افزایش‌ یافته است.
وی با بیان این‌که از هر پنج ازدواج ثبت‌شده در بروجرد دو مورد آن به طلاق می‌انجامد که این آمار دردناک است، ادامه داد: موضوعات فرهنگی ریشه اساسی بخشی از آمار طلاق در لرستان است.
جوانمرد با تأکید بر این‌که باید از ظرفیت دانشگاه‎های موجود در شهرستان برای آموزش به خانواده‎ها استفاده کرد، افزود: هر چه میزان تحصیلات دانشگاهی بالاتر باشد، گرایش افراد به ازدواج کمتر می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی اضافه کرد: باید مشکلات افزایش سن ازدواج ریشه‌یابی شود سپس برای آن راه‎حل مناسب اندیشیده شود.

انتهای پیام

captcha