طرح «خانه و مدرسه» در ۱۷ مرکز آموزشی اردبیل اجرا شد
کد خبر: 3783009
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

طرح «خانه و مدرسه» در ۱۷ مرکز آموزشی اردبیل اجرا شد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طرح خانه و مدرسه امسال در ۱۷ مدرسه و با حضور ۱۷۰ خانواده استان اجرا شد.

طرح «خانه و مدرسه» در ۱۷ مرکز آموزشی اردبیل اجرا شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل روز گذشته، ۳۰ دی‌ماه در آیین اختتامیه برنامه خانه و مدرسه که در آموزشگاه ابتدایی سبلان اردبیل برگزار شد، گفت: با عنوان اینکه این طرح ارتقای مهارت‌های تربیتی والدین را بدنبال دارد، اظهار کرد: حمایت از کودکان با افزایش ارتباط خانوادگی و تشکیل گروه‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی از اهداف کلی طرح خانه و مدرسه است.
ناصری در بیان دیگر اهداف این طرح افزود: این طرح با هدف حمایت از ارتباط مثبت و مؤثر میان والدین و فرزندان و توانمندسازی والدین درخصوص راهبرد‌های مثبت فرزندپروری برگزار شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: توانمندسازی دانش‌آموزان سال اول ابتدایی، آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی و گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مواردی است که آموزش و پرورش در اجرای این طرح دنبال می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به اینکه خانواده‌ها از طرح، به‌دلیل جذاب بودن و تنوع سرفصل‌های پیش بینی شده استقبال کرده اند، گفت: در این طرح کودکان هم سن و سال در ارتباط با یکدیگر قرار می‌گیرند تا از این طریق به حمایت از همدیگر بپردازند و همچنین خانواده‌ها متوجه می‌شوند که در وظیفه سنگین مراقبت، تربیت و بزرگ کردن کودکان خود تنها نیستند.
انتهای پیام

captcha