اسلام اندونزیایی از نگاه انسان‌شناس آمریکایی
کد خبر: 3783010
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

اسلام اندونزیایی از نگاه انسان‌شناس آمریکایی

کروه بین‌الملل ـ از نگاه روبرت هفنر، محقق اندونزیایی آمریکایی‌تبار، اصطلاح اسلام نوسانتارا(اسلام مجمع الجزایر اندونزی) مایه افتخار جامعه مسلمان این کشور به اندونزیایی بودنشان به شمار می‌آید.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی؛ گفتمان اسلام نوسانتارا (اسلام مجمع‌الجزایر اندونزی) به ‌طور گسترده‌ پس از سی وسومین کنگره سازمان اسلامی نهضت العلماء در آگوست 2015 در شهر جومبانگ، جاوه شرقی مطرح شد و این اصطلاح عنوان اصلی آن رویداد بزرگ پنج‌ساله بود.

در نگاه روبرت هفنر، محقق اندونزیایی آمریکایی‌تبار، این عبارت افتخار جامعه مسلمان اندونزی به اندونزیایی بودنشان شناخته‌ شده است. او  و افرادی از کشورهای مختلف، اذعان کرده‌اند که جامعه اندونزی عاشق کشور خود هستند.

هفنر در مصاحبه با سایت «نهضت العلماء» اندونزی پس از ارائه سخنرانی عمومی در دانشگاه نهضت العلماء جاکارتا، اظهار کرد: اسلام نوسانتارا، افتخار به شیوه زندگی مردم اندونزی است و اذعان به این است که در واقع آداب‌ و رسوم واقعی اندونزیایی، برخلاف اسلام نیست.

این استاد انسان‌شناسی در دانشگاه «بوستون» ایالات‌متحده آمریکا همچنین گفت: سنت عملی اسلام نوسانتارا در واقع، تفسیر مثبت از آموزه‌ها و ارزش‌های اصلی خود اسلام است.

هفنر توضیح داد که اساساً اسلام نوسانتارا ادامه سنت‌های گذشته است که نه‌تنها توسط محافل نهضیین (پیروان نهضت العلماء) مورد عمل قرارگرفته، بلکه اکثریت مسلمانان در اندونزی نیز به آن می‌پردازند.

در نگاه او که تجربه بیش از 40 ساله در محافل نهضت العلماء را دارد، روحیه‌ای از گذشته، حتی قبل از به کار بردن این اصطلاح (اسلام نوسانتارا) وجود داشته است.

انتهای پیام

captcha