ایجاد زیرساخت‌های لازم و شغل پایدار در مناطق محروم، مهاجرت معکوس را به‌دنبال دارد
کد خبر: 3783024
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

ایجاد زیرساخت‌های لازم و شغل پایدار در مناطق محروم، مهاجرت معکوس را به‌دنبال دارد

گروه اجتماعی ـ استاندار اردبیل گفت: با سنجش تخصص‌های موجود در مناطق روستایی و ایجاد زیرساخت‌های لازم و شغل پایدار در مناطق محروم قطعاً مهاجرت معکوس اتفاق می‌افتد.

با ایجاد زیرساخت‌های لازم و شغل پایدار در مناطق محروم، مهاجرت معکوس اتفاق می‌افتدبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، روز گذشته، ۳۰ دی‌ماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل گفت: با سنجش تخصص‌های موجود در مناطق روستایی و ایجاد زیرساخت‌های لازم و شغل پایدار در مناطق محروم قطعا مهاجرت معکوس اتفاق می‌افتد.
وی از مشاور طرح مطالعاتی روستا‌های اردبیل خواست نسبت به احصا، تخصص سنجی، ارایه آمار دقیق از تجربیات فرمانداری‌ها، اهالی منطقه شورا‌ها و دهیاران استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در اجرای طرح‌ها باید در اولویت قرار گیرد، گفت: در هر طرحی که جهت اخذ تسهیلات معرفی می‌شوند باید به تناسب ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری صورت گرفته اشتغال ایجاد کند.
بهنام جو از ایجاد شهرک تخصصی غیردولتی کشت و صنعت مغان خبر داد و اظهار کرد: این شهرک توسط مالک جدید این مجموعه عظیم بدون دریافت ریالی از دولت به عنوان کارخانه‌های زنجیره‌ای تخصصی کشاورزی صنایع تبدیلی احداث می‌شود.
وی افزود: با ایجاد بستر‌های لازم جهت احداث واحد‌های صنایع تبدیلی کشاورزی و دامداری از صادرات مواد خام کاسته می‌شود و راندمان تولید و ارزش افزوده کالا‌ها افزایش می‌یابد.
رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل تصریح کرد: در بحث مطالعه روستا‌ها باید نسبت به ظرفیت و استعداد منطقه برای مردم و بیکاران شغل تعریف کرد و باید این شغل‌ها شرایط عملیاتی شدن داشته باشند.
استاندار اردبیل از ایجاد کارگاه‌های کوچک در قالب تعاونی‌ها و شرکت‌های وابسته در روستا‌ها خبر داد و گفت: روستا‌هایی که به نوعی به مهاجر فرست تبدیل شده اند باید بسترلازم را با ارایه مشوق‌های اصولی و دادن امکانات اولیه ایجاد کنیم تا جوانان مستعد روستایی به تناسب حرفه‌ای که یاد گرفته اند، در این مجموعه‌ها صاحب شغل پایدار شوند.
انتهای پیام

captcha