رشد اقتصادی و گسترش صنعت و کشاورزی ‌از برکات انقلاب است
کد خبر: 3783033
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

رشد اقتصادی و گسترش صنعت و کشاورزی ‌از برکات انقلاب است

گروه سیاست و اقتصاد ـ استاندار اردبیل گفت: رشد اقتصادی مردم و گسترش صنعت و کشاورزی صنعتی در این استان از برکات نظام و انقلاب است و بایستی این دستاورد‌ها به مردم استان معرفی شوند.

رشد اقتصادی و گسترش صنعت و کشاورزی در اردبیل، از برکات انقلاب استبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل روز گذشته، ۳۰ دی‌ماه در جلسه کارگروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: رشد اقتصادی مردم و گسترش صنعت و کشاورزی صنعتی در استان اردبیل از برکات نظام و انقلاب است و بایستی این دستاورد‌ها به مردم استان معرفی شوند.
بهنامجو تصریح کرد: طرح ۶۲ هزار هکتاری اراضی پایاب خداآفرین در تاریخ کشاورزی استان بی نظیر است و با افتتاح آن انقلابی عظیم در کشاورزی استان ایجاد می‌شود.
وی بیان کرد: توجه به تولید و اشتغال زایی، ایجاد صنایع تبدیلی، مهار آب‌های مرزی و تبدیل اراضی دیم به آبیاری نوین از شاخص‌های این طرح می‌باشد.
استاندار اردبیل گفت: با توجه به افزایش تولید محصولات باغی و کشاورزی در این منطقه در آینده نزدیک، باید صنایع تبدیلی نیز در این منطقه گسترش یابد.
وی تصریح کرد: باید صنایع تبدیلی صادرات محور ایجاد شده و برنامه ریزی‌های لازم برای گسترش این صنعت با توجیه اقتصادی در این منطقه و همچنین جنوب استان انجام شود.
بهنام جو با اشاره به واگذاری موفق مجتمع کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی این اقدام را در گسترش فعالیت‌های اقتصادی بر مبنای کشاورزی در منطقه موثر دانست.
وی ادامه داد: اقدامات انجام گرفته در راستای جذب نیرو در این مجتمع توسط سرمایه گذار جدید انجام گرفته و در یکسال آینده ۲ هزار نفر نیرو جذب این مجتمع می‌شوند.
بهنام جو گفت: لازم است اطلاع رسانی‌های لازم به مردم در خصوص اقدامات انجام گرفته در این مجتمع انجام شود.
وی در ادامه با اشاره به استعداد کشاورزی و باغداری در شهرستان خلخال خواستار اجرای اقدامات توسعه‌ای کشاورزی در این منطقه شد.
بهنام جو افزود: شهرستان خلخال با داشتن قابلیت‌های پرورش گیاهان دارویی، میوه‌های ارگانیک، صنایع دستی خانگی، پرورش ماهی و باغات میوه زمینه مناسبی برای افزایش اشتغال کشاورزی و راه اندازی صنایع تبدیلی دارد.
وی گفت: بایدمشاغل حوزه کشاورزی دراین منطقه با اختصاص تسهیلاتی حمایت شده و به اشتغال پایدار و با درآمد بالا برای اهالی منطقه تبدیل شود.
انتهای پیام

captcha