استقرار ۳۷ روحانی در ۷ منطقه آسیب‌پذیر ارومیه
کد خبر: 3783053
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
طی ۲ سال اخیر صورت گرفت؛

استقرار ۳۷ روحانی در ۷ منطقه آسیب‌پذیر ارومیه

گروه فرهنگی - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه از استقرار ۳۷ روحانی در ۷ منطقه آسیب‌پذیر حاشیه‌نشین ارومیه طی ۲ سال اخیر خبر داد.

استقرار 37 روحانی در 7 منطقه آسیب‌پذیر ارومیه

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، کریم علی‌نژاد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، صبح امروز، 1 بهمن‌ماه در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، در رابطه با فعالیت‌های صورت گرفته در حاشیه شهر اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین شهر بسیار است و در سه سطح مأموریت پیشگیری، مطالبه‌گری و فرهنگ‌سازی را دنبال می‌کردیم و در کنار آن به‌دنبال زیرساخت‌ها در مشکلات آن مناطق نیز بودیم.
وی ادامه داد: برای اینکه در این سه سطح موفق باشیم، مناطقی که در ارومیه وجود داشت، به وسیله حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت شناسایی شد که 7 منطقه شناخته شد و پس از شناسایی نمایندگانی در محلات انتخاب شد و همچنین مناطقی که فاقد روحانی بودند، برای آنان روحانی اعزام شد.
علی‌نژاد با اشاره به اینکه در راستای احیا و تقویت این مناطق طی سال‌های 96 و 97 اقدامات بسیاری انجام شده است، یادآور شد: برگزاری کلاس‌های قران و احکام به تعداد 454 جلسه، برگزاری مسابقات فرهنگی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی به تعداد 52 مورد از جمله برنامه‌های اجرایی در این مناطق بوده و 37 روحانی نیز طی 2 سال اخیر مستقر شده‌اند.
وی اظهار کرد: در رابطه با اعتیاد نیز دوره آموزش پیشگیری اعتیاد به تعداد 3126 همایش، جلسه و کلاس‌های روشنگری برگزار شده و 94 نفر نیز برای ترک به کمپ‌ها معرفی شده‌اند، ولی مشکلی که در این مناطق نتوانسته‌ایم حل کنیم، بازپروری و اشتغال افراد پس از ترک اعتیاد است؛ چراکه بیشترین عامل برگشت افراد به‌سوی مواد مخدر، پس از ترک اعتیاد، بیکاری است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: از جمله اقدامات فرهنگی نیز تأسیس کتابخانه، تقویت مساجد همچون خرید وسایل برای مساجد و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان به تعداد 6342 نفر انجام شده است.
وی تأکید کرد: در رابطه با پیشگیری از طلاق مشکلاتی داریم، فعالیت‌هایی انجام شده ولی بازخوردی که گرفته شده، هنوز نتیجه مؤثر گرفته نشده و شاید در آینده نتیجه‌بخش باشد و آمار فقط مساوی یا حتی یک درصد بوده است.
انتهای پیام

captcha