اجرای طرح کرسی تلاوت قرآن در زنجان
کد خبر: 3783131
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

اجرای طرح کرسی تلاوت قرآن در زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر اجرایی طرح کرسی تلاوت ویژه بانوان در زنجان گفت: طرح کرسی‌های تلاوت قرآن کریم برای اولین بار در استان با هدف ترویج و گسترش قرائت و تلاوت  قرآن کریم در مساجد و منازل برگزار می‌شود.

اجرای طرح کرسی تلاوت قرآن کریم ویژه خواهران در زنجانمعصومه کاج، مدیر اجرایی طرح کرسی تلاوت ویژه بانوان در زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: این طرح به‌منظور توسعه و ترویج نهضت آشنایی و انس با قرآن کریم و نهادینه ساختن فرهنگ قرآن‌خوانی و استماع قرائت قرآن کریم و معطر کردن فضای قرآنی شهرستان به عطر تلاوت و صوت قرآن کریم اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه‌ پیرو تاکیدات رهبرمعظم انقلاب، گسترش حفظ قرآن و ایجاد کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در مساجد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: عطرآگین كردن فضای جامعه با شمیم قرآن و ارتقای سطح علمی جوانان و ترویج فرهنگ نورانی قرآن کریم امری مهم و ضروری است‌.
مدیر اجرایی طرح کرسی تلاوت ویژه بانوان در استان زنجان اظهار کرد: در راستای توسعه و بهبود فرهنگ قرآن‌خوانی آموزش‌هایی برای علاقه‌مندان در سطوح مختلف در منازل ارائه خواهد شد.
وی  به نقش مساجد در برنامه‌های فرهنگی ـ اجتماعی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مسائل ارزشی جامعه ما از مساجد و پایگاه‌های مذهبی نشئت می‌گیرند، در نتیجه تمام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی با رویکرد مسجدمحوری برنامه‌ریزی شده است.
کاج تاکید کرد: از مساجد می‌توانیم به‌عنوان بهترین پایگاه اجتماعی استفاده کنیم و مساجد این ظرفیت را دارند که به‌عنوان هسته مقاومت به‌ویژه در مسائل اجتماعی و فرهنگی باشند و باید از این امکان استفاده مناسب شود.
کاج با اشاره به نقش مهم امام جماعت در رونق گرفتن مساجد، اظهار کرد: امام جماعت مساجد، نقش مهمی در اجرای فعالیت‌های قرآنی، اجتماعی و فرهنگی و حل مشکلات مردم در جامعه بر عهده دارند.

اجرای طرح کرسی تلاوت قرآن کریم ویژه خواهران در زنجان
انتهای پیام
captcha