سند توسعه طب ایرانی و تندیس احیاگر طب سنتی ایران رونمایی می‌شود
کد خبر: 3783148
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
خدادوست:

سند توسعه طب ایرانی و تندیس احیاگر طب سنتی ایران رونمایی می‌شود

گروه سلامت ــ مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت از برگزاری همایش ملی یک دهه فعالیت آکادمیک در طب سنتی و رونمایی از تندیس احیاگر طب ایرانی، محمد مهدی اصفهانی خبر داد.

سند توسعه طب ایرانی و تندیس احیاگر طب سنتی ایران رونمایی می‌شودمحمود خدادوست، مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری همایش ملی یک دهه فعالیت آکادمیک طب سنتی ایرانی خبر داد.
وی اظهار کرد: این همایش قرار است، سوم و چهارم بهمن‌ماه سال جاری با حضور نماینده سازمان بهداشت جهانی و کارشناس فنی طب مکمل این سازمان در مشهد مقدس برگزار شود.
خدادوست بیان کرد: در این همایش قرار است از سند توسعه طب ایرانی رونمایی و نسخه‌ای از آن به سازمان بهداشت جهانی تحویل شود.
وی ضمن تجلیل از شخصیت محمد مهدی اصفهانی، استاد فقید دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: در همایش یک دهه فعالیت آکادمیک طب سنتی ایرانی از تندیس احیاگر طب سنتی ایران دکتر محمد مهدی اصفهانی رونمایی و سه تن از فعالین این حوزه که طی یک دهه در توسعه طب ایرانی نقش بسزایی داشته تقدیر می‌شوند.
مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت یادآور شد: «جایگاه طب سنتی و مکمل در دنیا»، «راهبرد سازمان جهانی بهداشت به طب سنتی و مکمل»، «فرصت‌های فرآوری نظام سلامت کشور در حوزه طب ایرانی و مکمل»، «چالش آموزشی؛ درمانی یک دهه فعالیت آکادمیک طب ایرانی»، «راهبرد‌ها و راهکار‌های ارتقای سطح آموزش و پژوهش و درمان در حوزه طب ایرانی»، «طب ایرانی، فرصت‌ها و چالش‌های جتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی» محور‌های این همایش هستند.
انتهای پیام
captcha