تجلیل از ۴۰ نخبه شاهد و ایثارگر در کردستان
کد خبر: 3783185
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

تجلیل از ۴۰ نخبه شاهد و ایثارگر در کردستان

گروه اجتماعی ـ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از تجلیل از ۴۰ نخبه شاهد و ایثارگر به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان امروز، یکم دی ماه در شورای هماهنگی نخبگان شاهد و ایثارگر استان کردستان اظهار کرد: همان‌طور که شهدا و ایثارگران توانستند موجب سرافرازی کشور باشند، استفاده بجا از توانایی نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر هم می‌تواند موجب پیشرفت استان و سرعت بخشیدن به اهداف و سیاست‌های نظام شود.
وی افزود: باید زمینه لازم را برای استفاده از دانش، تجارب و تخصص ارزشمند نخبگان شاهد و ایثارگر در حل مشکلات جامعه ایثارگران فراهم آوریم و مسئولان تلاش کنند از ایده‌ها و خلاقیت‌های این افراد برای پیشبرد امور بهره گیری کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان عنوان کرد: توفیقاتی که امروزه در جامعه اتفاق افتاده بخشی از آن را مرهون مجاهدت‌های علمی نخبگان شاهد و ایثارگران هستیم که امروزه به نوعی جهاد علمی را در پیش گرفتند و با سلاح خود مقابل دشمنان انقلاب و نظام ایستادگی می‌کنند.
وی با اشاره به تعريف نخبگی از ديدگاه بنياد شهيد، اعلام كرد: نخبه از ديدگاه بنياد شهيد به شخصی گفته می‌شود كه اثرگذاری وی در توليد علم، فناوری فرهنگ‌سازی و مديريت كشور محسوس باشد که در این راستا نخبگان شاهد و ایثارگر به مدارج بالایی از سطح علمی و پژوهشی رسیده‌اند.
نجفی با بيان اينكه امروز شاهد حضور موفق و پررنگ خانواده شاهد و ايثارگر در عرصه‌های مختلف علمی هستيم، افزود: خانواده شاهد و ايثارگر همچون دوران دفاع مقدس كه از كيان و ميهن اسلامی پاسداری كردند، امروز نيز در عرصه‌های علمی، فرهنگی، دينی و غيره منشا خير و بركت برای ايران اسلامی هستند.
وی بیان کرد: بدون شك استفاده مناسب و صحيح از ظرفيت‌های علمی نخبگان شاهد و ايثارگر كه در حقيقت صاحبان اصلی انقلاب هستند، می‌تواند در راستای اعتلای بيش از پيش نظام نقش مهمی داشته باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان افزود: امروز با تلاش فعالان اين عرصه نخبگان و سرآمدان شاهد و ايثارگر استان شناسايی و جذب شده تا در راستای سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و تحقق اهداف كلان و سياست‌های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاكيدات رهبر معظم انقلاب با حمايت بنياد شهيد گام بردارند.
وی از تجلیل از 40 نخبه شاهد و ایثارگر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خبر دادو عنوان کرد: بدون شك استفاده مناسب و صحيح از ظرفيت‌های علمی نخبگان شاهد و ايثارگر كه در حقيقت صاحبان اصلی انقلاب هستند، می‌تواند در راستای اعتلای بيش از پيش نظام نقش مهمی داشته باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان يادآور شد: مركز دانش‌پژوهان شاهد و ايثارگر در سال ۱۳۷۶ در كردستان فعاليت خود را در حوزه دانش‌آموزی آغاز كرده است و از سال ۸۰ نيز با توجه به افزايش آمار دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاهی شاهد و ايثارگر فعاليت خود را گسترش داده است.
گفتنی است؛ در این شورا پنج مقاله و یک جلد کتاب اثر نخبگان ایثارگر و شاهد مورد بررسی قرار گرفت و برای چاپ مورد تأیید قرار گرفت.
در انتهای پیام

captcha