همایش تجلیل از «حاج سیدعباس همراهیان» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3783222
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

همایش تجلیل از «حاج سیدعباس همراهیان» در همدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری همایش تجلیل از واقف خیراندیش «حاج سیدعباس همراهیان» پدر شهید سیداحمد همراهیان در ۱۱ بهمن‌ماه خبر داد.

همایش تجلیل از از واقف خیر اندیش «حاج سید عباس همراهیان» در همدان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، دوشنبه، 1 بهمن‌ماه در نشست خبری با موضوع کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر، اظهار کرد: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، در هر شهرستان حداقل 10 مسجد 10 ویژه‌برنامه فجر فاطمی خواهد شد.
حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه در شهر همدان 20 مسجد 20 ویژه برنامه فجر فاطمی خواهد داشت، افزود: در این ایام 35 مبلغ اعزامی از قم به تبیین دستاورد‌های 40 ساله انقلاب خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه استفاده از سخنرانان مطرح و مجرب در حوزه‌های مختلف علمی، انقلابی، لشگری، کشوری و... وجه ممتاز اعزام مبلغین و سخنران به استان نسبت به سال‌های گذشته است، گفت: در این راستا از روحانیون جامعةالمصطفی قم که شاهد دستاورد‌های انقلاب در مرز‌های فراملی بوده‌اند نیز استفاده خواهد شد.
مدیرکل اوقاف استان ادامه داد: همزمان با دهه فجر فاطمی در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش، 56 ویژه برنامه انجام خواهد شد که از این میان می‌توان به اعزام 4 کاروان زائر اولی به عتبات عالیات اشاره کرد.
وی ابراز کرد: در این برنامه اداره اوقاف استان با تهیه گذرنامه، تهیه لباس و هزینه سفر ، مقدمات سفر 154 زائر اولی با اولویت زائران نیازمند و سالخورده از استان را به عتبات فراهم نموده است، گفتنی است این اعزام 17 و 18 بهمن ماه انجام خواهد شد.
حجت‌الاسلام کاروند ضمن اشاره به ویزیت رایگان بیماران در برخی ایام دهه فجر گفت: در روز 12 بهمن، عموم مردم می‌توانند با مراجعه به درمانگاه اعتمادیه بدون هیچ مبلغی ویزیت شوند، همچنین خدمات در مانی به 32 روستای موقوفه‌ای بهاء‌الملک همزمان با ایام الله دهه فجر ادامه خواهد داشت.
وی عنوان کرد: اعزام اکیپ پزشکی به نهاوند در 14 بهمن ماه، ارائه خدمات آزمایشگاهی رایگان به بیماران درمانگاه امیر نظام در 15 بهمن ماه و اعزام یک اکیپ پزشکی به کبودرآهنگ و ارائه خدمات 4 روزه به بیماران از 13 بهمن ماه به بیماران این شهرستان از دیگر برنامه‌های حوزه اجرای نیات است.

بهره‌برداری بخش 32 تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) ملایر
حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون به 230 بیمار صعب العلاج در ملایر کمک هزینه در مانی 1 تا 5 میلیون تومانی اعطا شده است ابراز کرد: کمک هزینه‌های دارویی و درمان به بیماران صعب‌العلاج این شهرستان در دهه فجر همچون سایر ایام سال ادامه خواهد داشت.
مدیر کل اوقاف استان بیان کرد: بخش 32 تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) ملایر با اختصاص مبلغ بیش از 1 میلیارد و 200 میلیون تومان نیز پیش از پایان سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.
حجت‌الاسلام کاروند بیان کرد: بازدید رایگان از موزه وقف آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) همدان، همزمان با دهه فجر از ساعت 10 الی 12 صبح و 16 الی 18 بعدظهر از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.
وی گفت: توزیع رایگان سبد کالا در شهرستان‌های کبودرآهنگ، نهاوند و بهار، توزیع نان رایگان در مناطق محروم شهرستان‌های اسدآباد و بهار، اطعام دهی نیازمندان در ملایر، اهدا لباس به نیازمندان شهرستان بهار، برگزاری محفل انس با قرآن در ملایر و برگزاری برنامه ای ویژه ایتام در کبودرآهنگ از دیگر برنامه‌های حوزه اجرای نیات است.
وی از برگزاری همایش تجلیل از واقف خیر اندیش حاج سید عباس همراهیان پدر شهید سید احمد همراهیان خبر داد و گفت: این واقف، موسس موقوفه ای شامل مسجد قائم، دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه شهید مطهری، مرکز قرآنی، مرکز خیریه کمک به نیازمندان و بیمارستان شهید مطهری است که سال‌هاست به مردم همدان خدمت رسانی می‌کند.
مدیر کل اوقاف استان ابراز کرد: این همایش 11 بهمن ماه ساعت 8:30 دقیقه صبح در تالار معلم همدان برگزار خواهد شد در این مراسم چندی دیگر از واقفین نیز تجلیل خواهند شد.
حجت‌الاسلام کاروند بیان کرد: همزمان با دهه دوم فاطمی، 35 مبلغ اعزامی از قم در تمام بقاع شاخص استان ویژه برنامه شهادت حرت زهرا(س) را برگزار خواهند شد همچنین تجمع «زائران فاطمی» ساعت 9 صبح روز شهادت در بقاع متبرک استان از دیگر برنامه‌های این ایام است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 63 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است عنوان کرد: بیشتر این موقوفات متعلق به شهرستان نهاوند است، خوشبختانه نیات واقفی به سمت نیاز‌های روز تغییر کرده است.
انتهای پیام

captcha