نمایشگاه عکس «زنده یادان» در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3783234
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

نمایشگاه عکس «زنده یادان» در تبریز برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ نمایشگاه عکس محمدعلی جدیدالاسلام با عنوان «زنده یادان» در نگارخانه استاد علی‌اکبر یاسمی خانه فرهنگ تبریز برگزار می‌شود.

نمایشگاه عکس «زنده یادان» در تبریز برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، نمایشگاه عکس محمدعلی جدیدالاسلام با عنوان «زنده یادان» در نگارخانه استاد علی‌اکبر یاسمی خانه فرهنگ تبریز برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه ۱۰۰ قطعه عکس از هنرمندان درگذشته به نمایش گذاشته می‌شود.
نمایشگاه یاد شده از اول تا چهارم بهمن‌ماه جاری از ساعت ١٦ الی ١٩ در نگارخانه استاد یاسمی خانه فرهنگ تبریز برپا خواهد بود.
کار ارزشمند استاد جدیدالاسلام با ثبت چهره انسان‌های بزرگ با زیبایی خاص و منحصر به فرد قابل تقدیر است و ماندگار چهره انسان‌های شریف و بزرگوار و هنرمندی که سال‌ها برای اعتلای فرهنگ وهنر این مرز وبوم تلاش کردند.
مجموعه عکس‌های سیاه‌و‌سفید و آنالوگ محمدعلی جدیداسلام با عنوان «صد چهره» بدین صورت خلق شده‌اند که سوژه عکس‌ها پرتره اساتید وپیشکسوتانی است که امروز در کنار ما نیستند. ترکیب‌بندی عکس‌ها مرکز‌گرا و کنتراست آن‌ها زیباست. وضوح زیاد عکسها همراه بازی با عمق میدان، بیننده را در مواجهه نخست با عکس‌ها شگفت زده می کند. این حالت درتمام مجموعه کاملاً مشهود است. این امر عکس‌های جدیدالسلام را از عکاسی معمول جدا می‌کند و با یک اثر هنری ماندگار مواجه می سازد. بدین ترتیب وی توانسته با توجه به تجربیات عکاسی هنری خود مفهوم معنابخشی به عکسها بدهد.
گفتنی است محمدعلی جدیدالاسلام زادهٔ ۱۷ فروردین ۱۳۳۱ در تبریز، عکاسِ پرتره و مجموعه‌دار اهل تبریز است. او با دارا بودنِ ۹۵۰ دوربین عکاسی، بزرگترین کلکسیونر دوربین‌های عکاسی در ایران است. علاوه بر دوربین، جدیدالاسلام دارای مجموعه‌ای از عکس‌های قدیمی از دوران قاجار نیز می‌باشد.

انتهای پیام

captcha