شرایط تحریم مستلزم تدابیر ویژه مدیریتی است/ برنامه‌ریزی برای جهش اشتغال در فارس
کد خبر: 3783248
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴

شرایط تحریم مستلزم تدابیر ویژه مدیریتی است/ برنامه‌ریزی برای جهش اشتغال در فارس

گروه سیاست و اقتصاد ـ استاندار فارس گفت: کشور به دلیل اعمال تحریم‌ها و برخی فشارهای بین‌المللی در شرایط خاصی است و برای مدیریت در این شرایط باید تدابیر و سیاست‌های ویژه‌ای اندیشید.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در دیدار مدیرکل و معاونین صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به تحریم‌های جدید آمریكا گفت: کشور به دلیل اعمال تحریم‌ها و برخی فشارهای بین‌المللی در شرایط خاصی است و برای مدیریت در این شرایط باید تدابیر و سیاست‌های ویژه‌ای اندیشید.
وی با بیان اینکه باید از همه روزنه‌ها برای ثبات بازار و تداوم تولید کارخانجات استفاده کنیم، گفت: با فرمول‌های گذشته و دستورالعمل‌های شرایط عادی نمی‌توان در حاضر به موفقیت دست یافت.
استاندار فارس با تصریح اینكه اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نقش ویژه‌ای بر عهده دارد و باید همواره حرکت رو به جلو داشته باشد، افزود: با توجه به مشکلاتی که کشور با آن‌ها روبه‌رو است باید تلاش دو چندان و اصلاح روش‌ها برای تسهیل در حوزه های صنعتی، معدنی و تجارت استان را در دستور کار خود قرار دهد.
رحیمی با تأكید بر اینكه فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان فارس باید متناسب با ظرفیت‌های این استان به شکل بهینه و بهتری صورت گیرد، ادامه داد: اگر بخش‌های زیرمجموعه صنعت، معدن و تجارت در استان فارس فعال شود همه نیازهای اشتغال استان را رفع خواهد کرد.
استاندار فارس با اشاره به اینکه باید در مدت زمان کوتاهی بتوانیم جهش اشتغال در سطح استان ایجاد کنیم، گفت: اگر هر واحد صنعتی و معدنی و صنفی به‌طور متوسط یک نفر اشتغال جدید ایجاد کند می‌توانیم شاهد یک جهش در موضوع اشتغال باشیم و دولت در این راستا از واحدهای اشتغالزا با ارائه تسهیلات و رفع مشکلات مالیات و بیمه حمایت خواهد کرد.
رحیمی تأکید کرد: به‌جای تکیه بر مسائلی که برای عموم مردم ملموس نیست، باید به معیشت و اشتغال مردم که موضوع اصلی زندگی آن‌هاست، بپردازیم و با تحول در این حوزه، بهبود وضعیت اقتصادی را به صورت محسوس برایشان فراهم کنیم.
انتهای پیام

captcha