برنامه‌های فرهنگی متناسب با شرایط فرهنگی و ذائقه جامعه انتخاب شود
کد خبر: 3783290
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷

برنامه‌های فرهنگی متناسب با شرایط فرهنگی و ذائقه جامعه انتخاب شود

گروه اجتماعی ـ استاندار خوزستان گفت: در حوزه فرهنگ باید برنامه‌ها را متناسب با شرایط فرهنگی و ذائقه جامعه انتخاب کنیم و با توجه به ظرفیت‌های استان آنها را بومی‌سازی کنیم که تغییر ذائقه جامعه در جهت ترویج فرهنگ دینی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، حل مسائل فرهنگی، تاکید بر فرهنگ ایثار و شهادت و ساماندهی رویدادهای فرهنگی و هنری از مباحثی است که باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی به بحث و بررسی گذاشته شود. 

شریعتی
به گزارش ایکنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در پنجاه و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: فرهنگ، نظام پیوند دهنده افراد در جامعه است و تبلور حیات مادی و معنوی فرد به عنوان عضوی از جامعه بدون فرهنگ معنا و مفهومی ندارد. 
 
وی افزود: شورای فرهنگ عمومی بر حسب وظیفه ذاتی و فانونی خود باید در عرصه توسعه و ارتقاء شاخص‌های فرهنگی در استان همت بورزد و در این راستا کسانی که در این زمینه فعال، اثرگذار و اثربخش هستند را شناسایی و کمک کند شرایط لازم را در زمینه شکوفایی این افراد فراهم کند. 
 
شریعتی با اشاره به تغییر رفتارهای اجتماعی خاطرنشان کرد: در جهت تغییر رفتارهای اجتماعی و فرهنگی، تعالی جامعه اقدامات و برنامه‌های اجرایی را تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ کنیم. 
 
وی همچنین گفت: در حوزه فرهنگ باید برنامه‌ها را متناسب با شرایط فرهنگی و ذائقه جامعه انتخاب کنیم و با توجه به ظرفیت‌های استان آنها را بومی‌سازی کنیم که تغییر ذائقه جامعه در جهت ترویج فرهنگ دینی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، حل مسائل فرهنگی، تاکید بر فرهنگ ایثار و شهادت و ساماندهی رویدادهای فرهنگی و هنری از مباحثی است که باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی به بحث و بررسی گذاشته شود. 
 
استاندار خوزستان ضمن اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگی در استان اظهار کرد: هفته‌های فرهنگی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و جذب جوانان به برنامه‌های فرهنگ و هنری در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد. 
 
شریعتی تاکید کرد: توسعه خوزستان در گرو توجه، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در حوزه فرهنگی است که امیدوارم با اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و فعالتر کردن کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی استان بتوانیم گامی موثر در جهت توسعه فرهنگی استان برداریم.
 
انتهای پیام
captcha