تعیین الزامات آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار در کرمان
کد خبر: 3783304
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲
فدایی اعلام کرد:

تعیین الزامات آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار در کرمان

گروه اجتماعی - استاندار کرمان مهلت زمان یک هفته‌ای برای تعیین الزامات مورد نیاز جهت اجرای آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار را اعلام کرد و گفت: در زمینه توانمندسازی برای خانواده‌های کودکان کار مشکلی از نظر اعتبار وجود ندارد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار کرمان دیروز دوشنبه، 1 بهمن در نشست ساماندهی کودکان کار با اشاره به برخوردی که با کودکان گل‌فروش کرمان شده بود، گفت: بعد از این اتفاق شهردار کرمان خواستار ایجاد مرکزی برای کودکان کار شد تا این افراد تحت مدیریت قرار گیرند و به همین منظور نشست‌هایی با مسئولان کشوری از جمله وزیر کار برگزار و مقرر شد این کار در استان کرمان آغاز شود و در ادامه از همکاری مسئولان کشوری استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه در استان کرمان چند مسئله مهم فقر و محرومیت، کودکان کار و حاشیه‌نشینی را به‌عنوان اولویت برنامه‌ها قرار داده‌ایم، افزود: در سفر نوبخت معاون رئیس جمهور به جنوب کرمان سعی کردیم محرومیت‌های منطقه را نشان دهیم و در همین راستا، به دستور معاون رئیس جمهور، امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان به منطقه سفر کرده تا مشکلات جنوب استان جمع‌آوری و برای آن راه حل ارائه شود.
استاندار کرمان بیان کرد: در حوزه کودکان کار نیز همیشه این سؤال برای ما مطرح بوده که چه برخوردی باید با آن‌ها انجام شود، باید برای این مسئله یک راه حل مناسب و دقیق پیش‌بینی شود و با برنامه جلو رفت.
فدایی با اشاره به برنامه‌ها و آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار که تاکنون در راستای آن اقداماتی نیز انجام شده است، گفت: بهزیستی در زمینه ساماندهی کودکان کار، اقداماتی داشته، اما این اقدامات به تناسب امکانات در اختیار آن‌ها بوده است.
وی همچنین به جمعیت قابل توجهی از اتباع افغان تشکیل‌دهنده کودکان کار پرداخت و تصریح کرد: اداره‌کل امور اتباع باید این مسئله را به کمیسریای عالی پناهندگان اعلام کند تا برای نگهداری و ساماندهی کودکان افاغنه اقدامی انجام دهند.
استاندار کرمان مهلت زمان یک هفته‌ای برای تعیین الزامات مورد نیاز جهت اجرای آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار را اعلام کرد و گفت: در نشست هفته آینده ساماندهی کودکان کار برای تامین این امکانات برنامه‌ریزی‌ها صورت می‌گیرد.
فدایی اظهار کرد: به اداره‌کل امور اتباع و مهاجران نیز ابلاغ می‌شود که طی یک هفته آینده برنامه خود برای ساماندهی کودکان کار اتباع افغان را اعلام کند تا در نشست بعدی این برنامه نیز مورد بررسی قرار گیرد.
وی توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار را در کنار ساماندهی یادآور شد و گفت: در زمینه توانمندسازی برای خانواده‌ها مشکلی از نظر اعتبار وجود ندارد.
انتهای پیام

captcha