اعطای مدرک تخصصی به ۴۵ حافظ قرآن در کردستان
کد خبر: 3783350
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

اعطای مدرک تخصصی به ۴۵ حافظ قرآن در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره برنامه‌ریزی و امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان از شرکت ۵۸۱ نفر از حافظان قرآنی کردستان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۵ نفر موفق به اخذ مدرک تخصصی حفظ قرآن شده‌اند.

اعطای مدرک تخصصی به ۴۵ نفر حافظ قرآن در کردستانناصر علیپور، رئیس اداره برنامه‌ریزی و امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی از سال 84 در سطح استان کردستان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری این آزمون در دو مرحله شفاهی و کتبی افزود: در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی، حافظان پنج جز، 10 جزء، 20 جزء و 30 جزء می‌توانند شرکت کنند.
رئیس اداره برنامه ریزی و امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: در مرحله اول آزمون کتبی 459 نفر شرکت کردند که 60 نفر در بخش 5 جزء، 92 نفر در رشته 10 جزء، 89 نفر در رشته 20 جزء و 217 نفر در حفظ کل شرکت کردند.
وی به مرحله دوم و بخش شفاهی این آزمون اشاره و بیان کرد: در این مرحله در حفظ پنج جزء پنج نفر، در 10 جزء 25 نفر، 20 جزء 10 نفر و 30 جزء 82 نفر با هم به رقابت پرداختند
علیپور اعلام کرد: در بخش کتبی آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن 243 نفر بانوان و 216 نفر را آقایان تشکیل می دادند و در مرحله دوم 51 نفر از شرکت‌کنندگان بانوان و 71 نفر آقایان بودند.
وی از شرکت 581 نفر از حافظان قرآنی کردستان : مدرک در جه پنج این آزمون برابر با دیپلم، درجه چهار فوق دیپلم؛ درجه 5 برابر با لیسانس است.
رئیس اداره برنامه ریزی و امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی خبر داد و گفت: از این تعداد 45 نفر موفق به اخذ مدرک تخصصی حفظ قرآن شده‌اند.
وی در پایان یادآور شد: از این تعداد سه نفر در حفظ پنج جزء، 6 نفر در حفظ 10 جزء، 4 نفر در حفظ 20 جزء و 32 نفر در حفظ 30 جزء موفق به کسب اعطای مدرک تخصصی حفظ قران کریم شده اند.
انتهای پیام

captcha