دستاوردهای انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر غیرقابل‌ انکار است
کد خبر: 3783351
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

دستاوردهای انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر غیرقابل‌ انکار است

گروه فرهنگی - معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر غیرقابل‌انکار است، اظهار کرد: برخی افراد مغرضانه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی و هنری را زیر سؤال می‌برند.

دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر غیرقابل‌انکار است،

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی محرمی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، روز گذشته در جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره دوسالانه عکس ارسباران، با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر غیرقابل‌انکار است، اظهار کرد: برخی افراد مغرضانه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی و هنری را زیر سؤال می‌برند به‌طوری که اگر دستاوردهای انقلاب را در سطح استان تشریح کنیم بی‌نظیر و افتخارآفرین هستند.

وی افزود: وقتی از عملکردهای حوزه فرهنگ و هنر و یا سایر حوزه‌ها می‌گوییم اصلاً در شرایط فعلی دولت تدبیر و امید و دولت‌های قبلی نیست بلکه هر دستاوردی داشتیم متعلق به‌ نظام جمهوری اسلامی است.

محرمی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سینمایی آذربایجان‌شرقی گفت: تا پایان سال ۹۳ در حوزه سینمایی استان از لحاظ توسعه فضایی فیزیکی و تجهیزاتی رشد منفی داشتیم ولی از اوایل سال ۹۴ تا به امروز توانستیم ۱۷ سالن سینمایی با بیش از ۴۷۰۰ صندلی در سطح استان را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در شهرستان‌هایی که از نظر سینمایی هیچ‌گونه زیرساختی وجود نداشت طبق توافق با سازمان سینمایی کشور و انجمن سینمای جوان استان در شهرهای چاراویماق، هشترود، جلفا و خداآفرین سینمای سیار راه‌اندازی کردیم و در شهرستان‌های هریس، ورزقان، بستان‌آباد، سراب و اسکو زیرساخت‌های سینمایی را آماده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تنها حوزه‌ای که می‌تواند در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی کمترین آسیب را ببیند حوزه فرهنگ و هنر است، گفت: هیچ زبانی به‌ اندازه زبان فرهنگ و هنر در شاخص‌های مختلف نمی‌تواند تأثیرگذاری آن‌چنانی داشته باشد و اگر می‌خواهیم مشکلات جامعه را ساده‌تر و قابل‌درک‌تر بیان کنیم حوزه فرهنگ و هنر این امر را می‌توانند تحقق بخشد.

محرمی، خرید آثار هنری را مهم‌ترین مؤلفه برای رونق اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: خوشبختانه دست‌اندرکاران جشنواره دوسالانه عکس سال ارسباران قدم‌های استواری برداشته‌اند که آینده این جشنواره هنری را روشن‌تر می‌کند و از طرفی کسب مقام برتر در جشنواره‌های عکس کشورهای هم‌جوار توسط عکاسان اهری موفقیت کمی نیست؛ چراکه نام ایران و اهر را زنده نگه می‌دارند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اولین جشنواره‌ای که در سطح کشور توانسته به دست هنرمندان ابداع و برگزار شود، «جشنواره تئاتر کوتاه اهر ارسباران» است، گفت: لازمه برگزاری یک جشنواره موفق خلاقیت، نوآوری و پیگیری خود هنرمندان است و شهرستان اهر جزو اولین شهرستان‌هایی بود که انجمن هنرهای نمایشی را تشکیل داد و دومین شهرستانی بود که شورای نظارت و ارزشیابی هنرهای نمایشی را تشکیل داده است.

انتهای پیام

captcha