انقلاب اسلامی بر پایه حقیقت نماز پایه‌گذاری شد
کد خبر: 3783421
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

انقلاب اسلامی بر پایه حقیقت نماز پایه‌گذاری شد

گروه اجتماعی ـ استاندار خوزستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ترویج و گسترش حقیقت راستین نماز پایه‌گذاری شده است‏، گفت: صرف خواندن نماز نباید برای ما قانع کننده باشد بلکه شیوه لسانی باید به اعتقاد تبدیل شود و نماز بر کردار ما اثر بگذارد.

انقلاب اسلامی بر پایه حقیقت نماز پایه‌گذاری شد

به گزارش ایکنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در اجلاس استانی نماز که امروز، 2 بهمن‌ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه ارتباط معبود با مخلوق در همه ادیان الهی به نوعی سازماندهی شده که در این ارتباط انسان خود را سرتا پا نیاز می‌بیند، گفت: انسان در این رابطه با تضرع تلاش می‌کند نیازهای ذاتی خود را برطرف کند.

وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم تسبیح خداوند متعال نه تنها برای انسان بلکه از سوی همه کائنات در زمین و آسمان انجام می‌شود. در اینجاست که عبادت شکل می‌گیرد. دین اسلام به عنوان دین تسلیم نوعی از عبادت را به عنوان نقطه اتصال انسان با معبود با عنوان نماز معرفی کرده است.

شریعتی گفت: نماز زیباترین جلوه عبادت است که انسان خاکی به دور از هیاهوی زمین و عالم ناسوت در برابر پروردگار به خاک افتاده و نماز می‌گذارد. این جلوه‌ای باشکوه از تمنای عاشقی است. به همین دلیل است که همه بزرگان دین به این نکته تأکید دارند که امور انسانی پس از نماز است که نزد خداوند مقبولیت می‌یابد. اما نماز و شکوه آن آنجا به جلوه می‌رسد که در وقت اقامه شود و زمان ملاقات عاشق و معشوق نگذرد.

استاندار خوزستان با اشاره به حدیث نبوی(ص) مبنی بر اینکه «مراقبت انسان از نماز باعث هراس شیطان از او می‌شود»، گفت: تأکید پیامبر خدا و ائمه اطهار بر اقامه نماز در زمان خود در رفتار آنها مشاهده می‌شود. بدان‌جا که امام شهیدان زیر فشار سنگین حملات یزیدیان نماز جماعت خود و یاران وفادارش را فراموش نکرد و به تأخیر نینداخت.

وی گفت: انقلاب اسلامی ما از زمان امام خمینی تا به اکنون در زمان مقام معظم رهبری بر پایه ترویج و گسترش حقیقت راستین نماز پایه‌گذاری شده است. ادای نماز در اول وقت و ترویج آن و حضور قلب برای رسیدن به دوری از فحشا و منکر و عمق بخشیدن به آن وظیفه همه ماست.

شریعتی گفت: صرف خواندن نماز نباید برای ما قانع کننده باشد بلکه شیوه لسانی باید به اعتقاد تبدیل شود و نماز بر کردار ما اثر بگذارد. این نکته قابل توجه است که ادای نماز با اقامه آن متفاوت است. انقلاب اسلامی برای اقامه حقیقی نماز شکل گرفت. این تذکر را به خود و مدیران می‌دهم که در وقت نماز جلسه برگزار نکنیم و همچنین مدیران در نماز جماعت ادارات خود شرکت کنند تا تصویر باشکوه نماز باعث گسترش و ترویج آن شود.

انتهای پیام

captcha