توزیع رایگان ۶۰ سبد کالا ‌میان نیازمندان بهار/ ‌۸ وقف جدید ‌ثبت شد
کد خبر: 3783522
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

توزیع رایگان ۶۰ سبد کالا ‌میان نیازمندان بهار/ ‌۸ وقف جدید ‌ثبت شد

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار بیان کرد: توزیع رایگان ۲ هزار قرص نان طی روز‌های ۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه از محل موقوفه حسین خان امیر از اقدامات حوزه اجرای نیات واقفان این شهرستان است.

توزیع رایگان 60 سبد کالا در میان نیازمندان بهار/ثبت 8 وقف جدید در بهارحسین نوروزی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های این مجموعه به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، اجرای نیات واقفان خیراندیش است.
وی افزود: توزیع پوشاک رایگان میان نیازمندان به مبلغ 4 میلیون ریال از محل موقوفه خانم آسیه ایزد، توزیع 60 سبد کالا به مبلغ 30 میلیون ریال و توزیع رایگان 2 هزار قرص نان طی روز‌های 15 و 16 بهمن ماه از محل موقوفه حسین خان امیر از اقدامات حوزه اجرای نیات واقفین است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار عنوان کرد: همزمان با ایام فاطمیه به برخی از هیئات مذهبی شاخص به مبلغ 40 میلیون ریال از محل اجرای نیات واقفان در حوزه روضه‌خوانی و کمک به هیئات، مساعدت خواهد شد.
نوروزی ابراز کرد: همزمان با دهه فجر، 10 مسجد به مدت 10 شب ویژه برنامه فجر فاطمی خواهد داشت همچنین برپایی نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع دستاورد‌های 40 ساله انقلاب اسلامی اداره اوقاف از 15 الی 17 بهمن‌ماه از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.
وی اشاره‌ای به وقف‌های شهرستان داشت و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، 8 وقف جدید در شهرستان به ثبت رسیده است که از این میان می‌توان به وقف قطعه زمینی به مساحت 150 متر مربع و به ارزش 50 میلیون تومان در روستای حصار قره باغی اشاره کرد.
رئیس اداره اوقاف بهار گفت: این زمین توسط واقف خیراندیش حاتم پور سلطانی جهت کمک به تأمین آب آشامیدنی روستای حصار قره‌باغی وقف شده است، همچنین خانه‌ای به مساحت 487 متر مربع در روستای زاغه توسط سید موسی حسینی محفوظ به ارزش 146 میلیون تومان جهت توسعه امامزاده میرشمس‌الدین(ع) وقف شده است.
نوروزی ابراز کرد: وقف قطعه زمینی به مساحت هزار متربع و به ارزش 200 میلیون تومان در روستای زاغه توسط واقف خیراندیش، حسن مرادی فیلت جهت ساخت حسینه در این مکان از دیگر وقف‌های ثبت شده در شهرستان بهار است.
وی با با اشاره به اینکه 4 وقف دیگر مشارکتی است گفت: وقف دو قطعه زمین به مساحت‌های 183 و 240 متر مربع و به اررش 11 و 28 میلیون تومان توسط جمعی از اهالی روستای مهاجران جهت ساخت حسینیه در این روستا و وقف زمینی به مساحت 300 متر مربع به ارزش 300 میلیون تومان در شهر بهار جهت ساخت مسجد از دیگر موقوفات ثبتی در این شهرستان است.
انتهای پیام

captcha