اجلاسیه «هنر و رسانه» در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3783562
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

اجلاسیه «هنر و رسانه» در تبریز برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری اجلاسیه هنر و رسانه با محوریت «سردار شهید حسن باقری» چهارم بهمن‌ماه جاری در تبریز خبر داد.

اجلاسیه «هنر و رسانه» در تبریز برگزار می‌شودمحمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: همزمان با برگزاری کنگره سراسری «شهید سرلشگر حسن باقری» اجلاسیه هنر و رسانه با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه چهارم بهمن‌ماه جاری ساعت ١٦ در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این کنگره را معرفی نوابغ دفاع مقدس به عموم مردم عنوان کرد و افزود: دفاع مقدس برگرفته از مبانی اعتقادی ملت ایران است و برای زنده نگه داشتن دستاوردهای ارزشمند این دوران باید یاد شهیدان و سرداران گرامی داشته شود تا نسل جوان جامعه نیز از اتفاقات آن دوران باخبر شده و برای همیشه در ذهن نسل‌های بعدی مردم ایران زنده بماند.

محمدپور گفت: دفاع مقدس، تأثیر شگرفی در تاریخ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایران بر جای گذاشته و با توجه به اهمیت و میزان تأثیرگذاری آن در تحولات بعدی جامعه در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فکری و فرهنگی، بررسی و شناخت ابعاد مختلف شخصیت متعالی سرداران هشت سال جنگ تحمیلی ضروری است و در این میان یاد بزرگانی همچون سردار حسن باقری را نیز باید گرامی داشت که دلاوریهای او در اذهان عمومی ثبت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: بزرگداشت چهره‌های برجسته‌ و ارزشی دفاع مقدس، در ضمن آنکه ادای دینی به کوشش‌ها و مجاهدت‌های آنان است، خود از بهترین و مؤثرترین شیوه‌ها در تحکیم مبانی دینی و ملی و تداوم بخشیدن به ارزش‌های اسلامی و هنجارهای فرهنگی ملت صاحب فضیلت ایران است و این آیین نیز در این راستا برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha