اولین جشنواره ملی «پارچه فجر» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3783585
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

اولین جشنواره ملی «پارچه فجر» در یزد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری اولین جشنواره ملی «پارچه فجر» در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از اداره فرهنگی و ارشاد اسلامی یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری اولین جشنواره ملی پارچه فجر در یزد خبرداد و اظهار کرد: این جشنواره با هدف حمایت از تولید ملی برآن است تا هنرمندان، صنعتگران و پیشکسوتان این عرصه را گردهم جمع کرده تا بتوان با تعاملی چند جانبه در راستای این مهم گام بردارد و سطح توانمندی انها را ارتقاء دهد.
وی با اشاره به سابقه دیرینه یزد دراین عرصه گفت: تعامل طراحان هنری با صنعتگران از مهمترین اهداف این جشنواره است.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد شناسایی طراحان هنری و صنعتگران، تجلیل از پیشکسوتان طراح پارچه، گردآوری طرح‌های پرفروش و ابداعی، معرفی پارچه‌های سنتی و فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی در زمینه‌های پارچه‌های بومی و ایرانی ـ اسلامی از اهداف این جشنواره خواهد بود.
جوادیان‌زاده زمان برگزاری اولین جشنواره ملی پارچه فجر در یزد را 20 الی 24 اسفندماه سال جاری اعلام کرد.

خرید کتاب از ناشران و مؤلفان یزدی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود از خرید کتاب از ناشران و مولفین یزدی خبر داد و با اشاره به آخرین جلسه کتاب که به‌مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب برگزار شد، گفت: در این جلسه 60 عنوان کتاب به مبلغ یک میلیارد ریال خریداری شد.
وی عناوین کتاب ها را در موضوعات؛ دفاع مقدس، دین، انقلاب اسلامی، ادبیات کودک و نوجوان، جامعه‌شناسی، فرهنگ عامه و شعر و داستان اعلام کرد و تصریح کرد: این اداره کل در سال گذشته با هدف حمایت از نویسندگان این استان کتاب های آنها را خریداری کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: محتوا محوری و نگاه کیفی به آثار یکی از ویژگی‌های ممتاز این دوره از فعالیت‌های هیات انتخاب و خرید کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بوده است.

انتهای پیام

captcha