ترور پسر رهبر اسبق طالبان در پاکستان
کد خبر: 3783598
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

ترور پسر رهبر اسبق طالبان در پاکستان

گروه بین‌الملل ــ پسر رهبر طالبان که مسئول نظامی 15 استان و عضو شورای راهبری این گروه در پاکستان بود،‌ کشته شد.

به گزارش ایکنا و به نقل از خبرگزاری «اطلس» افغانستان؛ برخی منابع اعلام کردند که ملا یعقوب، عضو شورای رهبری طالبان طی شب گذشته اول بهمن (21 ژانویه) پس از زخمی‌ شدن توسط افراد ناشناس، جان خود را از دست داده است.

بر اساس برخی گزارش‌ها، ملا یعقوب (پسر ملا عمر که رهبر گروه طالبان بود و از 1996 تا 2001 حکومت افغانستان را در اختیار داشت) شب گذشته پس از نماز عشاء در منطقه سپینه‌وری (بخشی از شهر پیشاور پاکستان) مفقود شده است و احتمال می‌رود که ترور شده باشد.

گفته می‌شود که ملا یعقوب دو هفته قبل به دلیل اختلاف با اعضای دیگر شورای کویته (از شهرهای پاکستان) طالبان از این شورا استعفا داد و به پیشاور آمد. بر اساس اطلاعات، ملا یعقوب مسئول نظامی ۱۵ استان تعیین شده از سوی این گروه در پاکستان بود.

گفتنی است، ملاعمر با عنوان امیرالمؤمنین امارت اسلامی افغانستان شناخته می‌شد. حمله ائتلاف بین‌المللی به رهبری ناتو در سال 2001 به افغانستان برای نابودی القاعده به دلیل حمله 11 سپتامبر موجب سقوط حکومت تحت رهبری وی شد و ملاعمر پس از آن در اختفا به رهبری طالبان ادامه داد. دولت آمریکا 10 میلیون دلار پاداش برای دستگیری وی گذاشته بود و نامش در لیست 10 رهبر خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی وجود داشت.

انتهای پیام

captcha