برگزاری طرح ملی «هر مسجد؛ یک خبرنگار» در رشت
کد خبر: 3783624
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

برگزاری طرح ملی «هر مسجد؛ یک خبرنگار» در رشت

گروه اجتماعی - مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان از برگزاری طرح ملی «هر مسجد؛ یک خبرنگار» در رشت خبر داد و گفت: این طرح همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب 4 بهمن ماه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به اجرای طرح ملی «هر مسجد؛ یک خبرنگار» در استان، اظهار کرد: این طرح همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و به ‌منظور ایجاد شبکه قوی برای اطلاع‌رسانی، مقابله با آسیب و هجمه‌های تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه و ارتقای سواد رسانه‌ای همزمان با سراسر کشور در رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست طرح مذکور 40 نفر از اعضای فعال کانون‌های مساجد سراسر استان حضور دارند، اظهار کرد: این دوره آموزشی به صورت مقدماتی و یک روزه 4 بهمن ماه در کانون فرهنگی و هنری ثقلین برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان با تصریح بر اینکه در دوره مذکور آموزشی مباحث عمومی و تخصصی خبرنویسی آموزش داده می‌شود، گفت: معرفی رسانه‌های ارتباط جمعی، معرفی عناصر خبر و فعالیت خبرنگار، معرفی اصول مصاحبه، تعریف خبر و مبانی آن، تفاوت روایت خبر در رسانه‌های مختلف از قبیل رادیو و تلویزیون و سبک‌های خبرنویسی، سبک‌های خبرنویسی و تاکید بر سبک هرم وارونه، منبع و لیدنویسی، تیتر و خصوصیات آن و کارگاه آموزشی تمرین خبرنویسی از جمله برنامه های این دوره آموزشی است.

رضوانی نژاد با اشاره به کارکرد اطلاع رسانی مساجد، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در ارتباط با مساجد به آن توجه داشته باشیم، بحث اطلاع‌رسانی درست در ارتباط با فعالیت‌های مسجدی است.

وی با بیان اینکه برگزاری دور آموزشی «هر مسجد؛ یک خبرنگار» موجب تقویت کارکرد اطلاع رسانی مسجد خواهد شد، گفت: دوره آموزشی مذکور به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و با همکاری خبرگزاری شبستان نمایندگی گیلان و خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha