وزارت خارجه فلسطین: جامعه بین‌الملل مسئول نقض حقوق اسرای فلسطین است
کد خبر: 3783632
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳

وزارت خارجه فلسطین: جامعه بین‌الملل مسئول نقض حقوق اسرای فلسطین است

گروه بین‌الملل ــ وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای جامعه بین‌الملل را مسئول نقض حقوق اسرای فلسطین دانست.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری UNA؛ وزارت امور خارجه فلسطین امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: بی‌تفاوتی جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی مرتبط با امور اسرا نسبت به اوضاع اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی، به این رژیم اجازه داده است تا حقوق اسرا و توافقنامه‌های ژنو را زیر پا بگذارند که یکی از مهمترین تجاوز این رژیم، ربودن غیرقانونی فلسطینیان و انتفال آنها به سرزمین‌های اشغالی است.

در این بیانیه آمده: اعمال وحشیانه‌ای که رژیم صهیونیستی دیروز و امروز در سرکوب و اسرای زندان‌های «عوفر»، «نفحه» و «جلبوع» و بخش‌های مختلف آن انجام دادند از جمله استفاده از گلوله، گازهای اشک‌آور، گاز فلفل و حمله به اسرا با باتوم و رها کردن سگ‌های پلیس به سوی آنها منجر به مجروحیت بیش از 100 اسیر فلسطینی شد.

وزارت امور خارجه فلسطین همچنین مسئولیت کامل و مستقیم جرایم و تجاوزهای نظامیان رژیم صهوینیستی را بر عهده این رژیم و بنیامین نتانیاهو دانست و از صلیب سرخ جهانی و سازمان‌های حقوق بشری مختلف درخواست کرد تا برای توقف تجاوزها و جرائمی که این رژیم در حق اسرای فلسطینی انجام می‌دهند هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

یادآور می‌شود؛ رژیم صهیونیستی همواره با استناد به قانون وضعیت فوق العاده شروع به بازداشت فلسطینیان بدون حکم بازداشت می‌کند. این درحالی است که ماده ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر به صراحت اعلام کرده است که هیچ‌کس را نمی توان خودسرانه توقیف، حبس یا تبعید کرد. همچنین این امر نقض آشکاری از ماده 27 کنوانسیون وین در قانون معاهدات را نشان می‌دهد، که بیان‌گر آن است که یک طرف معاهده نمی‌تواند از مفاد قوانین داخلی خود به عنوان توجیه ناتوانی در انجام تعهدات بین‌المللی استفاده کند.

انتهای پیام

captcha