عزت کشور، در گرو مقاومت و پایداری است
کد خبر: 3783638
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳

عزت کشور، در گرو مقاومت و پایداری است

گروه اجتماعی-فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی تنها راه نجات را استقامت دانست و گفت: در طول تاریخ همواره هرکس در مقابل دشمنان تسلیم گردیده، ذلیل شده و امروز عزت کشور ما در گرو مقاومت و پایداری است.

عزت کشور، در گرو مقاومت و پایداری است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مسعود خرم‌نیا، فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی، شامگاه امروز، 2 بهمن ماه، در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و پاسداشت دوم بهمن، سالروز تبلور غیرت مردم ارومیه، که در محل مسجد آغداش ارومیه برگزار شد، با اشاره به واقعه 2 بهمن ماه در ارومیه، اظهار کرد: در آن زمان نیروهای رژیم پهلوی با 6 تانک وارد شهر شده و به سمت مسجد اعظم حرکت کردند، در حالی که 6 تانک می‌تواند یک منطقه را نابود کند، ولی نتوانستند با همین تعداد در مقابل نیروهای انقلابی ایستادگی کنند.
وی ادامه داد: مسجد اعظم ارومیه، پایگاه انقلاب و کانون جوشش نیروهای انقلابی و تظاهرات بود و نیروهای رژیم پهلوی، قصد داشتند تا مسجد اعظم را از بین ببرند و ضرب شصتی به شهرهای دیگر نشان دهند که اگر بخواهید حرکتی بکنید، با همین مقابله مواجه خواهید شد.
خرم‌نیا افزود: در مذاکرات آن زمان آمده که مجاهد نستوه آذربایجان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی مسلح بوده و همراهانش را نیز مسلح کرده و از هیچ چیز، ترسی ندارد و بی‌پرده به رژیم می‌تازد و اگر نتوانیم مقابل او را بگیریم، دامنه تظاهرات افزایش خواهد یافت.
وی یادآور شد: به دستور حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی، قبل از وقوع حادثه دوم بهمن ماه، اطراف مسجد اعظم ارومیه و حتی بانک‌های اطراف مسجد را سنگربندی کرده بودند و گویا اطلاع داشتند که اتفاقاتی رخ خواهد داد.
فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از تاثیرات آن واقعه می‌توان به این اشاره کرد که اگر نیروهای اندک به اقدام خود اعتقاد راسخ داشته باشند، می‌توانند در برابر نیروهای عظیم ایستادگی کنند و پس از این حادثه، عوامل و ایادی رژیم تضعیف شده و نیروهای انقلابی نیز قدرت بیشتری گرفتند.
وی با اشاره به اینکه امروز باید قدر مساجد را بدانیم، یادآور شد: تمامی کارهای نیک از مساجد شروع شده و مسجد اعظم و محمدیه دو پایگاه اصلی مجاهد نستوه آذربایجان در زمان انقلاب بودند و حتی در صدر اسلام نیز ارزش مساجد اینگونه بوده است.
خرم‌نیا با تاکید بر اینکه دشمنان نظام می‌خواهند مساجد خالی از حضور جوانان باشد، تصریح کرد: هیئات مذهبی نیز در مساجد تشکیل می‌شوند و هرچه بتوانیم، هیئات مذهبی را در مساجد بیشتر تقویت کنیم، به همان میزان خواهیم توانست در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم.
وی با اشاره به اینکه نقش مجاهد نستوه آذربایجان در دوران سخت انقلاب، بسیار ممتاز بود، اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی، توانست امنیت بی‌بدیلی را برای مردم رقم بزند و بالغ بر 100 عملیات را فرماندهی می‌کرد، از امنیت کنونی کشور باید صیانت کنیم و این امر تنها بر عهده نیروهای انتظامی نبوده و امام راحل نیز همواره بر مردم متکی بودند و از این پس نیز مردم باید در امنیت کشور، نقش داشته باشند و این مهم نباید فقط به صورت زبانی باشد و همت همگانی را می‌طلبد.
فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه امروز مدیون ایثار و مجاهدت‌های شهدا هستیم، ادامه داد: هرکس در حق نظام خیانت کند، گرفتار خواهد شد،
دشمن، به دنبال این است که تمامی مردم را نسبت به آینده ناامید کند، ما از ابتدای انقلاب تاکنون در جنگ هستیم و امروز فقط ماهیت جنگ تغییر یافته است.
وی تنها راه نجات را استقامت دانست و افزود: در طول تاریخ همواره هرکس در مقابل دشمنان تسلیم گردیده، ذلیل شده و امروز عزت کشور ما در گرو مقاومت و پایداری است، با وجود تمامی نابسامانی‌ها در کشور که هیچکس نمی‌تواند آن را انکار کند، نباید فشارهای دشمنان را بر علیه ملت نادیده بگیریم، چرا که چهل سال است درصدد این هستند تا ریشه انقلاب را نابود کنند.
خرم‌نیا با اشاره به اینکه ترقی انقلاب بر اثر این بوده که تحت فشارهای بسیار سختی بوده و رشد کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: کشور ما همان ایرانی بود که بیش از چند قلم سلاح نمی‌توانست تولید کند، ولی امروز در سراسر جهان، در مقابل موشک‌های ما حیرت می‌کنند.
وی تاکید کرد: امروز مساجد، کانون‌های اصلی امر به معروف و نهی از منکر در کشور هستند و می‌توانند به عنوان کانون‌های مشاوره و حل اختلاف نیز فعالیت کنند.
انتهای پیام

captcha