بزرگترین خواسته جوانان، حضور آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های کشور است
کد خبر: 3783642
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۱
فدایی:

بزرگترین خواسته جوانان، حضور آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های کشور است

گروه اجتماعی - استاندار کرمان گفت: بزرگترین خواسته جوانان، حضور و اثرگذاری آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های کشور است و معتقدیم این توان در جوانان وجود دارد و این مسئله مطمئناً برای ما هم مفید خواهد بود، همان طور که در سال‌های گذشته این امر را شاهد بوده‌ایم، اما جوانان ما باید توانمندی‌های خود را نشان دهند.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار کرمان دیروز سه‌شنبه، 2 بهمن در دومین مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کشور گفت: 27 درصد جمعیت استان کرمان را جوانان 15 تا 29 سال تشکیل می‌دهند که دو درصد بیشتر از کشوری است.
وی ادامه داد: 38 درصد جوانان استان کرمان 25 تا 29 سال هستند که مسئله اشتغال و ازدواج برای این گروه مهم‌ترین مسئله است.
فدایی نرخ بیکاری جوانان استان کرمان را 29 درصد بیان کرد و گفت: از هر سه جوان استان کرمان، یک نفر بیکار است و نرخ بیکاری استان 11.5 درصد است، 80 درصد از جمعیت بیکاران استان کرمان را جوانان تشکیل می‌دهند و 4.7 درصد از جوانان بیکار کشور در کرمان هستند.
وی به خواسته‌ها و مشکلات جوانان اشاره کرد و یادآور شد: بزرگترین خواسته جوانان، حضور و اثرگذاری آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های کشور است و معتقدیم این توان در جوانان وجود دارد و این مسئله مطمئناً برای ما هم مفید خواهد بود، همان طور که در سال‌های گذشته این امر را شاهد بوده‌ایم، اما جوانان ما باید توانمندی‌های خود را نشان دهند.
استاندار کرمان، اشتغال، ازدواج، اوقات فراغت و ایجاد نشاط را مهم‌ترین مسائلی دانست که در حوزه جوانان باید به آن پرداخته شود و در استان کرمان به‌خوبی می‌توانیم مشکل اشتغال را حل کنیم، اما باید با جوانان در تعریف اشتغال به یک نقطه مشترک برسیم.
انتهای پیام

captcha