فقرزدایی و خوداتکایی؛ محور اصلی وقف در جامعه
کد خبر: 3783649
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

فقرزدایی و خوداتکایی؛ محور اصلی وقف در جامعه

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان محوریت و رویکرد وقف را فقرزدایی و خوداتکایی در جامعه دانست و بر گسترش چنین ظرفیت‌ها و فعالیت‌هایی در سطح جامعه تأکید کرد.

وقف با نیت فقرزدایی و خوداتکایی در جامعهحمید بهادری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه یکی از تأکیدات رهبری، توسعه موقوفات است، افزود: برای افزایش درآمد موقوفات و تحت پوشش قراردادن نیازهای بیشتر جامعه نیاز به توسعه موقوفات داریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با اشاره به وقف‌های جدید در این شهرستان، بیان کرد: شش وقف جدید شامل یک قطعه زمین به مساحت ۶۰۲ متر مربع، یک باب منزل مسکونی با زیربنای ۵۴۴ متر مربع، یک قطعه زمین تجاری به مساحت ۴۸ مترمربع و یک قطعه زمین کشاورزی با مساحت ۲ هزار و ۵۲۰ متر مربع در شهر نهبندان، یک قطعه زمین به مساحت ۵۰۰ متر مربع در روستای بیکند بخش مرکزی و دو سیر آب و اراضی در روستای دهنو بخش مرکزی این شهرستان به ثبت رسیده است.

بهادری محوریت و رویکرد وقف را فقرزدایی و خوداتکایی در جامعه دانست و بر گسترش چنین ظرفیت‌ها و فعالیت‌هایی در سطح جامعه تأکید و اظهار کرد: ارزش وقفیات جدید ۱۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به نیات وقف‌های ثبت شده، گفت: نیت این وقفیات در زمینه قرآن آموزی، درمان افراد نیازمند، کمک به ایتام و نیازمندان، خرید جهیزیه و عزاداری امام حسین(ع) بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان تصریح کرد: اداره اوقاف برای خروج از حالت تک بعدی نیت واقف، بر آن است که با انجام امور مشاوره نیات واقفان را به سمت نیازهای جامعه سوق دهد.

بهادری یادآور شد: موقوفات باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد لذا باید نیات واقفان را به سمت نیازهای ضروری جامعه از جمله حوزه بهداشت و درمان و معالجه بیماران خاص و صعب‌العلاج و درمانگاه سوق داد تا نیازمندان نیز بتوانند در این زمینه خدمات دریافت کنند.

انتهای پیام

captcha