اتکا و اعتماد به مردم؛ زمینه‌ساز پیشبرد اهداف کلان قرآنی
کد خبر: 3783700
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

اتکا و اعتماد به مردم؛ زمینه‌ساز پیشبرد اهداف کلان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اگر ما اعتماد و اتکا به جامعه مردمی نداشته باشیم، قطعاً امور اداری گرچه سیاستگذار هستند اما توانایی انجام تمام کار را نخواهد داشت؛ لذا در استان مرکزی، نماد حضور مردمی از چندین جهت ارزشمند است از جمله آمادگی مردمی جهت چاپ قرآن، آمادگی برگزاری محافل قرآنی و بسیاری از موارد دیگر که با هماهنگی‌های مطلوبی در حال پیگیری است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، صبح امروز، سوم بهمن‌ماه در هفتمین جلسه انجمن خیرین قرآنی استان مرکزی که در بیت تاریخی امام راحل در خمین در حال برگزاری است ضمن عرض خیرمقدم و خوشامد به کاروان قرآنی انقلاب خطاب به مجموعه کاروان قرآنی انقلاب و عموم دست‌اندرکاران این حرکت گفت: در استان مرکزی بحمدالله یک هماهنگی خوبی از جهت مردمی، اداری، تشکیلاتی و وجود خیرین محترم و انجمن خیرین قرآنی که حجت‌الاسلام صابری اراکی مسئولیت ریاست این انجمن را بر عهده دارند، وجود دارد که کمک شایانی به پیشبرد اهداف قرآنی استان می‌کند.
وی ادامه داد: ما در استان مرکزی خوشبختانه در اجرای برنامه‌های قرآنی ضمن اینکه ادای وظیفه می‌کنیم، دستگاه‌های متولی امور قرآنی را هم به شکل بهم پیوسته‌ای داریم و همه با هم برای رسیدن به اهداف متعالی تلاش می‌کنیم.
این مقام مسئول افزود: اگر ما اعتماد و اتکای به جامعه مردمی نداشته باشیم، قطعاً امور اداری گرچه سیاستگذار هستند اما توانایی انجام تمام کار را نخواهد داشت؛ لذا در استان مرکزی نماد حضور مردمی از چندین جهت ارزشمند است از جمله آمادگی مردمی جهت چاپ قرآن کریم، آمادگی برگزاری محافل قرآنی و بسیاری از موارد دیگر که با هماهنگی‌های مطلوبی در حال پیگیری است.
حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، رئیس دارالقرآن‌الکریم استان مرکزی و دبیر انجمن خیرین قرآنی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: در استان مرکزی بحمدالله جلسات انجمن خیرین قرآنی استان مرکزی بطور منظم با حضور امام جمعه محترم اراک، استاندار محترم مرکزی و دیگر اعضا برگزار شده است و از این منظر در جایگاه خوبی در میان استان‌های کشور قرار داریم.
شفیعی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفت‌های خوبی در استان داشته‌ایم و دستور کار امروز جلسه هم همین موضوع هست که دوستان عنایت کنند و ظرف یک هفته آینده نقطه‌نظرات خودشان را برای انجمن ارسال کنند.
وی افزود: بنا داریم در آینده‌ای نزدیک نشست مشترک انجمن خیرین استان مرکزی و استان اصفهان را برگزار کنیم چراکه استان اصفهان انجمن خیرین خوبی دارند و می‌توانیم از تجارب آن‌ها و همچنین بیان نظرات متقابل استفاده کنیم.
این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه حساب انجمن خیرین قرآنی استان هم راه‌اندازی شده، البته ما در انجمن به دنبال جمع‌آوری کمک نیستیم بلکه امروز در انجمن بحث هدایت مطرح است، به عبارت دیگر کار ستادی، برنامه‌ریزی و هدایت خیرین بر عهده ماست که با همکاری سایر اعضا انجام وظیفه می‌کنیم.
حجت‌الاسلام محمدحسین صابری‌اراکی، رئیس انجمن خیرین قرآنی استان مرکزی هم گفت: دارالقرآن‌های خیرساز که در شهرستان‌های دلیجان، محلات، آشتیان، خمین که البته بانی دارالقرآن خمین خیر نیکوکار آقای نبی رضایی هستند، همچنین در شهرستان‌های پرندک، زاویه، هندودر، ساوه، خنداب، فراهان و میلاجرد که در حال احداث می‌باشند محلی برای ترویج احکام نورانی قرآن خواهند بود.
رئیس انجمن خیرین قرآنی استان مرکزی افزود: بحمدالله با طرح چاپ و اهدای رایگان قرآن کریم که با حضور استاد قره‌شیخ‌لو و استاد ابوالقاسمی رونمایی شد، به همت خیرین و همین‌طور صنایع استان مرکزی تعداد 70 هزار جلد مصحف شریف در سطح مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی استان توزیع شد.
وی تصریح کرد: برگزاری جلسات قرآنی در موسسات و خانه‌های قرآنی، همچنین برگزاری موفق جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) که طی 5 سال از سال 92 تا 97 در اقصی‌نقاط استان برگزار شد و شاهد برکات آن بودیم و هستیم، توانستیم بیش از 11 هزار نفر از کودکان، نوجوانان و نخبگان قرآنی را جذب کنیم و با کتاب هدایت بیش از پیش آشنا کنیم.
صابری‌اراکی گفت: لازم به ذکر است که 60 درصد اعتبارات این جشنواره به ویژه در سال 97 توسط خیرین محترم تامین شد، در بخش حمایت از توسعه فعالیت‌های آموزش قرآن، تربیت معلمان، حافظان، قاریان هم در سراسر استان با حمایت سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور و همچنین اداره کل تبلیغات اسلامی استان اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.
این مقام مسئول در پایان بیان کرد: بحمدالله با تلاش 220 موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی و استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی در حال توسعه محافل قرآنی هستیم. طی 6 جلسه گذشته انجمن خیرین قرآنی استان مرکزی، با توجه به بافت منطقه‌ای و نیازهای احصا شده در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در رفع موانع توسعه قرآنی در میان آحاد جامعه بویژه جوانان تلاش‌های موثری انجام شد.
انتهای پیام

captcha