اولین نشست تخصصی «فرهنگ دانشگاهی» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3783706
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

اولین نشست تخصصی «فرهنگ دانشگاهی» در همدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان از برگزاری نشست تخصصی «فرهنگ دانشگاهی» با حضور جمعی از معاونان فرهنگی و مسئولان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها خبر داد.

اولین نشست تخصصی «فرهنگ دانشگاهی» در همدان برگزار می‌شودفاطمه عزیزی‌هرمز، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: سومین دوره از نشست‌های «فرهنگ دانشگاهی» به صورت هماهنگ در سراسر کشور به میزبانی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در حال برگزاری است که این نشست‌ها برای اولین بار در استان همدان اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه نشست فرهنگ دانشگاهی در آستانه چهلیمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، افزود: این نشست تخصصی با محوریت فرهنگ دانشگاهی چیستی، چرایی و چگونگی و همچنین دانشگاه، فرهنگ و جامعه با حضور جمعی از معاونین فرهنگی و مسئولین دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های همدان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی همدان تصریح کرد: ضعف دانشگاه‌ها در نگاه راهبردی و بلندمدت به حوزه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی و به تبع آن، ضعف در بهره‌برداری صحیح از نیروی بالقوه دانشجویان به منظور تحقق اهداف محسوس است.
عزیزی هرمز با بیان اینکه توسعه فرهنگی جوامع پیشرفته، نتیجه حرکت دانشگاه‌های آن جامعه در مسیر فرهنگ بومی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در جامعه است، گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهند که فرهنگ دانشگاهی در ایران علاوه بر تأثیرپذیری از وضعیت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور تا حد زیادی از تحولات فرهنگ‌های مختلف جامعه ایرانی، گسترش دانشگاه‌ها برای پاسخ به تزاید تقاضاها، اعطای رانت‌های گوناگون در قالب سهمیه و بورسیه تأثیر گرفته است.
وی ادامه داد: بین مؤلفه‌های فرهنگ دانشگاهی با هویت دانشجویی رابطه معناداری وجود دارد، به همین جهت برای تقویت و ارتقای هویت دانشجویان دانشگاه باید به تقویت و اصلاح فرهنگ دانشگاه اقدام کرد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی همدان با بیان اینکه این طرح به منظور تأمل و مطالعه در ابعاد و وجوه مختلف «فرهنگ دانشگاهی» و عوامل مؤثر در تقویت آن تعریف، طراحی شده است، افزود: نشست تخصصی «فرهنگ دانشگاهی» امروز، 3 بهمن‌ماه از ساعت 9 الی 11 صبح در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی در حال برگزارای است و نتیجه این نشست به صورت یک مقاله علمی در اختیار واحدهای جهاددانشگاهی کشور قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام

captcha