تشکیل کانون‌های سلامت در ۵ محله خرم‌آباد
کد خبر: 3783716
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

تشکیل کانون‌های سلامت در ۵ محله خرم‌آباد

گروه اجتماعی ـ معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این‌که تاکنون کانون‌های سلامت در پنج محله در معرض آسیب‌های اجتماعی خرم‌آباد تشکیل شده، افزود: تشکیل کانون‌های سلامت در ۸۰ درصد محلات تحت پوشش مهم‌ترین برنامه در دست اجرای معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

یبه گزارش ایکنا از لرستان، محسن اسدبیگی، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز، سوم بهمن در جمع خبرنگاران افزایش مشارکت مؤثر، کارآمد و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، خانواده و محلات را یکی‌ از سیاست‌های مهم حوزه‌ معاونت اجتماعی قلمداد کرد و گفت: کانون‌های سلامت محلات از برنامه‌های معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در سراسر کشور از جمله استان لرستان راه‌اندازی می‌شوند.
وی با بیان این‌که با جلب مشارکت حداکثری مردم در این برنامه سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی ساکنان محلات مختلف ارتقا پیدا خواهد کرد، ادامه داد: کانون‌های سلامت محلات درواقع یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای ایجاد جامعه‌ سالم و با حداقل عوامل مخرب سلامت است.
اسدبیگی عنوان کرد: با راه‌اندازی این کانون‌ها مردم به‌صورت مستقیم در ایجاد سلامت جامعه مشارکت کرده و تأثیرگذار خواهند بود.

وی ادامه داد: بدون تردید مردم از تأثیر فعالیت این کانون‌ها بر زندگی خود و جامعه آگاهی کامل دارند و با مشارکت داوطلبانه‌ خود به ایجاد جامعه‌ سالم کمک می‌کنند.
ایجاد سلامت عمومی یک وظیفه‌ همگانی است
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خانه‌های سلامت شهرداری‌ها، خانه محل سازمان‌های شهرسازی‌ها، پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت و اماکن وابسته به سایر سازمان‌های دولتی، غیردولتی و خیرساز را محل‌های استقرار کانون سلامت محلات معرفی کرد.
اسدبیگی گفت: ایجاد سلامت عموم یک وظیفه‌ همگانی است و علاوه بر مردم تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در آن حضور فعال داشته باشند.

وی به فعالیت‌های انجام شده در این خصوص اشاره کرد و با بیان این‌که تاکنون کانون‌های سلامت در پنج محله‌ در معرض بیش‌ترین آسیب‌های اجتماعی شهر خرم‌آباد تشکیل شده است، افزود: کارگاه آموزشی و جلسه توجیهی برای مسئولان پایگاه‌های سلامت و رابطان اجتماعی تمامی شهرستان‌های استان برگزار شده است.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین تشکیل حداقل دو کانون در مناطق دارای اولویت اکثر شهرستان‌ها و برنامه‌ریزی جهت تشکیل کانون‌های سلامت محلات در 80 درصد محلات تحت پوشش شهرستان‌ها را مهم‌ترین برنامه‌ در دست اجرای این معاونت ظرف ماه‌های آینده عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha