سه مدرسه استثنایی در نظرآباد ساخته می‌شود
کد خبر: 3783737
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

سه مدرسه استثنایی در نظرآباد ساخته می‌شود

گروه اجتماعی ـ عملیات ساخت سه واحد آموزشی خیری متبرک به نام فاطمه‌الزهرا(س) در شهرک فرهنگیان شهرستان نظرآباد آغاز شد.

سه مدرسه استثنایی در نظرآباد ساخته می‌شود

حسن مهرانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، این سه واحد آموزشی توسط خیر نیک‌اندیش حاج حسن صراف‌زاده با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال احداث می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این فضاهای آموزشی پس از تکمیل در ردیف مجهزترین مدارس استثنایی کشور قرار می‌گیرد، یادآور شد: این واحدهای آموزشی در زمینی به مساحت 9 هزار مترمربع ساخته می‌شوند.
این مسئول تصریح کرد: در این واحدهای آموزشی امکانات و تجهیزات ویژه‌ای برای دانش‌آموزان استثنائی فراهم شده است.
مهرانی اضافه کرد: این مدارس دارای امکانات ویژه آموزشی و رفاهی از قبیل استخر، اتاق بازی، اتاق تماشای فیلم، اتاق دبیران و مدیران، اتاق کار درمانی، شنوایی سنجی، اتاق پزشک، سایت رایانه، سرویس بهداشتی مختص توانجویان آزمایشگاه، سالن ورزشی، سالن همایش، بوفه، انبار،خانه سرایداری، سیستم آتش‌نشانی، سیستم اعلان حریق و محوطه بازاست .
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز خیران مدرسه‌ساز از جمله انسان‌های پاکی هستند که مشمول عنایت خداوند متعال هستند زیرا در عصر کنونی بهترین راه خدمت به اسلام و مسلمانان در راه رسیدن به توسعه پایدار بسترسازی برای توسعه علم است.
وی تصریح کرد: خیران مدرسه‌ساز با تلاش در راستای گسترش فضاهای آموزشی زمینه رشد و شکوفایی را در جامعه فراهم می‌آورند چراکه مدرسه‌سازی نماد حماسه‌آفرینی سنگرسازان فرهنگی کشور در سال اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال است و از ماندگارترین کارهای نیک به شمار می‌آید.
این مسئول ادامه داد: خیران برای ساخت هر یک متر مربع فضای آموزشی 10 میلیون ریال هزینه می‌کنند تا شاهد لبخند و حضور دانش‌آموزان در کلاس درس معلم با شرایطی مناسب برای دانش‌اندوزی و تلاش برای ساخت ایرانی آباد باشند.
وی با اشاره به اینکه می‌توان از امام خمینی(ره) به عنوان اولین خیر مدرسه‌ساز کشور پس از انقلاب می‌توان نام برد، گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی در امر مدرسه‌سازی رویکرد ویژه‌ای داشتند و می‌خواستند که در جای جای کشور ایران مدرسه ساخته شود.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: 500 خیر عضو مجمع خیران مدرسه‌ساز البرز هستند که تاکنون نقش مهمی در ساخت و آماده‌سازی مدارس این استان مهاجرپذیر داشته‌اند.
مهرانی در پایان به ساخت نیمی از مدارس ساخته شده در سال‌های اخیر در البرز توسط خیرین نیک اندیش اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون 35 درصد مدارس موجود در کشور با همت خیرین احداث شده است.
انتهای پیام

captcha