روش هنرمندانه زیستن را از حضرت زهرا(س) بیاموزیم
کد خبر: 3783739
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

روش هنرمندانه زیستن را از حضرت زهرا(س) بیاموزیم

گروه معارف ـ معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: ایام فاطمیه فرصت مغتنمی است که در آن می‌توان علاوه بر تعظیم شعائر و عرض ارادت به محضر سیده نساء‌العالمین و دیگر معصومین(ع) روش هنرمندانه زیستن را از حضرت زهرا(س) آموخت.

به گزارش ایکنا از یزد، فاطمه نظیر، معاون آموزش مدیریت علمیه خواهران استان یزد، روز گذشته، 2 بهمن در جمع طلاب حوزه علمیه اظهار کرد: بر اساس فرمایشات ائمه(ع)، حضرت زهرا(س) سرمشق ائمه و همه مؤمنان است.
وی ادامه داد: در توقیع شریفی که از ناحیه امام زمان(عج) صادر شده، چنین آمده است: «و فی ابنه رسول الله لی اسوه حسنه؛ در دختر رسول خدا برای من الگویی نیکو است».
نظیر افزود: دقت در این روایت ما را نسبت به جایگاه حضرت زهرا(س) آگاه می‌کند و تا حدودی شخصیت آن حضرت را برای ما تبیین می‌کند و وقتی آن حضرت الگو و حجت بر ائمه هستند به طریق اولی الگو و سرمشق بر ما نیز هستند، بنابراین درس گرفتن از محضر ایشان برای ما ضروری است.
وی بیان کرد: فاطمیه فرصت مغتنمی است که در آن می‌توان علاوه بر تعظیم شعائر و عرض ارادت به محضر سیده نساء‌العالمین و بی‌بی فاطمه زهرا(س) و دیگر معصومین(ع) روش هنرمندانه زیستن را از حضرت زهرا(س) آموخت.
معاون آموزش مدیریت علمیه خواهران استان یزد افزود: در سال پنجم بعثت، حضرت فاطمه(س) به دنیا آمدند و آن زمان اوج اذیت و آزار مشرکان مکه نسبت به پیامبر بود، حضرت فاطمه(س) در شعب ابی‌طالب و در زمان محاصره اقتصادی دشمن، 5 ساله بودند، در ده ساله ابتدای بعثت پیامبر، مشرکان بیش از نود جنگ بر پیامبر تحمیل کردند.
وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) شهادت تمام اقوام را تحمل کردند که همه مشکلات زندگی حضرت زهرا(س) را می‌توان با این بخش از زیارت‌نامه حضرت تبیین کرد: «يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً؛ ای کسی که خدا تو را آفرید و پیش از آفریدنت تو را امتحان کردو تو را در آنچه امتحان کرد ثابت و صابر یافت».
معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد اضافه کرد: شیوه راهبردی حضرت زهرا(س) در مقابل این همه سختی و مشکلات، صبر و استقامت هنرمندانه و زیبایی بوده که ایشان از خود بروز داده‌اند و آن حضرت با رفتارهای صبورانه خویش، بزرگترین درس عملی را در برابر مشکلات برای همگان به نمایش گذاشته‌اند.

انتهای پیام

captcha