کارگاه آموزشی «فتوا بر پایه اجتهاد» در آلمان
کد خبر: 3783773
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
ایران برگزار می‌کند؛

کارگاه آموزشی «فتوا بر پایه اجتهاد» در آلمان

گروه بین‌الملل ـ رایزن فرهنگی ایران در آلمان از برگزاری کارگاه آموزشی «فتوا بر پایه اجتهاد» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور خبر داد.

سیدعلی موجانی، رایزن فرهنگی ایران در آلمان در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: این کارگاه پنجم بهمن ماه(25 ژانویه 2019) در ادامه نشست‌های شیعه پژوهی رایزنی فرهنگی در دانشگاه «کُلن»(University of Cologne) برگزار خواهد شد.

وی افزود: این برنامه ویژه دانشجویان اسلام شناسی در آلمان و اساتید این رشته خواهد بود و در آن تلاش می‌شود این مسئله تبیین شود که چگونه مکانیسم صدور یک فتوا براساس اصول و روش‌های حوزه تشیع اجرایی و فتوا صادر می‌شود.

موجانی تصریح کرد: سعی داریم در این کارگاه جامعه علمی آلمان را متوجه منطق صدور فتاوا در جهان تشیع کنیم تا درک بهتر و روشن‌تری نسبت به پدیده‌هایی که براساس فقه شیعی شکل می‌گیرد و اجرا می‌شود، داشته باشند؛ این پدیده‌ها به روز بودن و متعامل بودن تشیع  در کنار سایر مذاهب اسلامی را نشان می‌دهد.

بنا بر اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ آیت الله احمد مبلغی، از اساتید حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در کارگاه آموزشی «فتوا بر پایه اجتهاد» در دانشگاه کلن حضور یافته و سخنرانی می‌کند.

انتهای پیام

captcha