حیات مؤسسات قرآنی وابسته به حمایت مالی است
کد خبر: 3783793
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

حیات مؤسسات قرآنی وابسته به حمایت مالی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - وضعیت حمایتی مؤسسات و مراکز قرآنی به جایی رسیده که امروز باید گفت حیات این مراکز وابسته به حمایت مالی است در غیر اینصورت شاهد تعطیلی مراکزی باید بود که امید بسیاری از خانواده‌ها برای آسوده سپردن فرزندان خود از گزند آسیب‌های اجتماعی هستند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، با نگاهی به مجموع اعتبارات قرآنی به راحتی درمی‌یابیم که مجموع اعتبارات قرآنی کشور بسیار کم و نیاز کشور زیاد است و تکراری شده که واگویه کنیم مسئولان حمایت کنند، چراکه آنچه که باید بدان توجه کرد انتظار از مسئولان وزارتی و مجلس شورای اسلامی همچنین مدیریت برنامه‌ریزی درخصوص توجه به اعتبارات قرآنی است و در این میان دیوار مؤسسات کوتاه است و چون همیشه «دست ما کوتاه و خرما بر نخیل» و عدم حمایت مالی مسئولان از مراکز قرآنی به‌طبع نگاه کلان کشور به بحث بودجه قرآنی و عدم تخصیص اعتبارات لازم به استان‌ها در این حوزه منجر به تعطیلی مراکزی می‌شود که امید بسیاری از خانواده‌ها برای آسوده سپردن فرزندان خود از گزند آسیب‌های اجتماعی هستند.
حمایت از مؤسسات قرآن از حرف تا عمل
محسن کرمیان، معاون قرآن و عترت استان کرمانشاه در اینباره با بیان اینکه حمایت از مؤسسات اولویت است و در این مسیر عمل کرده‌ایم تا حرف؛ اما دست بسته ما بیشتر در حوزه بودجه‌ تخصیصی به فعالیت‌های قرآنی است، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اساسی در توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی حمایت از مؤسسات قرآن است و این خود به‌تنهایی مفهومی گسترده به وسعت توسعه فعالیت‌های فرهنگی است.
وی افزود: هنگامی می‌توانیم ادعای گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی و به‌طور کلی فعالیت‌های فرهنگی را داشته باشیم که فضا برای بخش‌های مختلف آماده باشد و فعالیت مراکز و مؤسسات قرآنی بخش جدایی‌ناپذیر از این ماجرا هستند و یک حلقه وصل.
معاون قرآن و عترت استان کرمانشاه گسترش فعالیت‌های فرهنگی را نیاز اصلی جامعه امروز دانست و گفت: مؤسسات و مراکز قرآنی نقش قابل قبولی در مسیر گسترش فعالیت‌های فرهنگی ایفا می‌کنند.
کرمیان تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های قرآنی در واقع مرز مخاطبین را گسترش می‌دهد و این موضوعی است که فعالان قرآنی به‌صورت جدی به‌دنبال آن هستند.
وی به فعالیت 110 مؤسسه فعال قرآنی در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: در مسیر حمایت مالی از سال گذشته تا امروز هیچ حمایت مالی از مؤسسات انجام نشده به جزء کمکی اندک در قالب تشویقی.
معاون قرآن و عترت استان کرمانشاه حیات مؤسسات قرآنی وابسته به حمایت مالی دانست و اظهار کرد: تنها راه برون‌رفت از مشکلات این حوزه داشتن نگاه ویژه به فعالیت‌های مؤسسات است.
انتهای پیام

captcha