2500 نقطه یادمان شهدا در کردستان شناسایی و ثبت شد
کد خبر: 3783803
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

2500 نقطه یادمان شهدا در کردستان شناسایی و ثبت شد

گروه سیاسی- مدیر کل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان گفت: در سطح استان کردستان دو هزار و ۵۰۰ نقطه یادمانی شناسایی و ثبت شده و ۹۰۰ نقطه نیز به عنوان مدخل دانشنامه استان به تهران ارسال شده تا در دایره المعارف دفاع مقدس ثبت شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار ذبیح‌الله مالکی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان امروز، سوم بهمن ماه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان اظهار کرد: با گردشگری دفاع مقدس می‌توان گردشگران را با تاریخ حماسه‌ها و رشادت‌های مردم دیارمان آشنا کرد و فرهنگ شهادت و ایثار را به گردشگران معرفی کرد.
وی با اشاره به اینکه استان کردستان از جمله استان‌های درگیر در هشت سال دفاع مقدس ایران و عراق بود، افزود: به همین دلیل مناطق جنگی و آثار زیادی از رشادت‌های رزمندگان، ایثارگران و شهیدان در این استان‌ها به یادگار مانده است.
سردار مالکی عنوان کرد: میراث فرهنگی در بازسازی آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس همواره همکاری لازم را در این خصوص با ما داشته‌اند.
وی بیان کرد: در سطح استان کردستان دو هزار و ۵۰۰ نقطه یادمانی شناسایی و ثبت شده و ۹۰۰ نقطه نیز به عنوان مدخل دانشنامه استان به تهران ارسال شده تا در دایره المعارف دفاع مقدس ثبت شود.
مدیر کل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان اعلام کرد: مردم از این نقاط به یادمانی زیاد آگاه نیستند و لازم است که میراث فرهنگی تابلو‌هایی را برای توضیح مردم در این نقاط یادمانی دایر کند تا مسافران و گردشگران از آن آگاهی یابند.
وی در پایان از وجود۱۵ یادمان در سطح استان خبر داد و یادآور شد: هفت یادمان در سطح کشور جهت بازدید گردشگران و راهیان نور مورد تایید قرار گرفته است.
انتهای پیام

captcha