ارادت شیعیان غنا به رهبر انقلاب
کد خبر: 3783813
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

ارادت شیعیان غنا به رهبر انقلاب

گروه بین‌الملل ـ امام شیعیان غنا در دیدار سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در این کشور، تأكید كرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ما شیعیان غنا نیز هستند و همه ما مأمور به انجام تکلیف اسلامی و فرامین رهبری ایران هستیم.

ارادت شیعیان غنا به رهبر انقلاببه گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ علیرضا فرامرزی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در غنا با شیخ ابوبکر احمد کمال‌الدین، امام شیعیان این كشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار فرامرزی ضمن قدردانی از همکاری‌ امام شیعیان غنا با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گذشته، علاقمندی این رایزنی را برای تداوم همکاری‌ها ابراز كرد و گفت: علیرغم اینکه دشمنان در صدد ایجاد تفرقه و جدایی بین ادیان الهی و یا  مذاهب اسلامی هستند، جمهوری اسلامی ایران همچنان بر وحدت تأکید و تقریب مذاهب اسلامی را تنها راه مبارزه با دشمنان اسلام می‌داند.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم با همکاری نزدیک در مسیر استحکام وحدت اجتماعی در کشور غنا که علاوه بر تنوع مذاهب اسلامی از تنوع ادیان الهی نیز برخوردار است، گام‌های استواری برداریم.

در ادامه شیخ کمال‌الدین، امام شیعیان غنا اظهار كرد: دعای ما همواره بر این بوده و هست که روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی به ویژه جمهوری غنا همیشه صمیمانه و مستحکم باقی بماند.

وی افزود: در گذشته رابطه مستحکمی بین مسلمانان در جوامع متفرق اسلامی وجود نداشت در حالی که با گسترش انقلاب اسلامی، این روابط و نزدیکی به وقوع پیوست. این روابط صرفاً روابط محض دولت با دولت بود؛ اما انقلاب اسلامی ایران چشم‌ها را باز کرد و علاوه بر روابط دولت‌ها، ارتباطات در سطوح مختلف مردمی نیز گسترش یافت. ما در تمامی فعالیت‌های دینی و اسلامی خود در پی پیوند زدن بین مسلمانان غنا با یکدیگر و ایجاد ارتباط میان دو ملت مسلمان ایران و غنا هستیم.

وی در ادامه گفت: ما مردمان مذهبی هستیم، دین و فرهنگ ما با یکدیگر آمیخته است و تلاش داریم دین و فرهنگ در یک نقطه مشترک به هم برسند. با توجه به وحدت و زندگی مسالمت‌آمیزی که بر جامعه غنا حاکم است، می‌توانیم به کمک یکدیگر و با استفاده مناسب از شرایط موجود نسبت به ترویج و توسعه همزمان فرهنگ و دین قدم برداریم.

امام شیعیان غنا ادامه داد: درهای کشور ما همیشه به روی برادران ایرانی باز است. موفقیت شما، موفقیت ماست؛ به خصوص در این شرایط بحرانی و تحمیل تحریم‌های اقتصادی، شما نیازمند کسانی هستید که با هوشمندی، درایت و روحیه فداکاری، در جهت همکاری با رایزنی فرهنگی ایران و انجام امور مربوط به فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی کوشا باشد.

وی در پایان تأكید كرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ما شیعیان غنا نیز هستند و ما از جان و دل از ایشان پیروی می‌کنیم. ما شیعیان در غنا، مأمور به انجام تکلیف اسلامی و فرامین رهبری ایران هستیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha