راه‌اندازی نخستین انجمن شعر ارتش در فارس
کد خبر: 3783824
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

راه‌اندازی نخستین انجمن شعر ارتش در فارس

گروه فرهنگی ـ مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس از راه‌اندازی نخستین انجمن شعر ارتش مستقر در این استان خبر داد و گفت: برای اننقال این دستاوردها و رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس باید از ظرفیت هنرمندان و حوزه‌های هنر استفاده کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد، مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام برابر متجاوزان بعثی رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های بسیاری را از خود به‌جا گذاشتند.
وی افزود: برای اننقال این دستاوردها و رشادت‌های رزمندگان باید از ظرفیت هنرمندان و حوزه‌های هنر استفاده کرد که یکی از این حوزه‌ها هنر شعر است که به همین مناسبت نخستین انجمن شعر ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شده است.
انصاری‌نژاد بیان كرد: این انجمن در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان به‌عنوان «سپیداران» و اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس کشور راه‌اندازی می‌شود.
مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: کانون ادبی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در فارس با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برای اولین بار این اقدام را در جهت شناسایی هرچه بیشتر شاعران و هنرمندان ارتش و همچنین ترویج فرهنگ ارزشمند دوران دفاع مقدس انجمن شعر ارتش استان را راه‌اندازی کرده است.
وی اظهار کرد: این نشست با حضور رئیس بخش دولتی و سیاسی ارتش فارس، مسئول مجتمع فرهنگی شهید کسایی ارتش و جمعی از هنرمندان، نویسندگان و شاعران کارکنان ارتش و خانواده‌های آنها برگزار و از انجمن شعر ارتش استان رونمایی شد.
انصاری‌نژاد یادآور شد: با راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و ادبیات در ارتش استان می‌توان فعالیت‌های بسیاری در حوزه شعر، داستان و غیره انجام شود که دستاورد آن انتقال رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس به‌خصوص ارتشیان دلاور برای نسل‌های آینده است.
انتهای پیام

captcha