مراکز نیکوکاری رقیب مؤسسات خیریه نیستند
کد خبر: 3783850
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

مراکز نیکوکاری رقیب مؤسسات خیریه نیستند

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد لرستان با بیان این‌که مراکز نیکوکاری رقیب مراکز خیریه نیستند، گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون ۱۵ مرکز نیکوکاری فعال شده و امروز ۳۵ مرکز در استان فعال هستند.

مراکز نیکوکاری رقیب مؤسسات خیریه نیستندبه گزارش ایکنا از لرستان، جاسم محمدی‌فارسانی، مدیرکل کمیته امداد لرستان، امروز چهارشنبه، سوم بهمن در آیین تجلیل از خیرین و عاملان مراکز نیکوکاری لرستان اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد بلوغ انقلاب هستیم کمااینکه انقلاب به‌عنوان یک نظام پاینده و رشد یافته در آستانه چهل سالگی به بلوغ فکری و ذهنی رسیده است.
وی یکی‌ از اصول اهداف و آرمان‌‌های نظام اسلامی ایران را توجه به محرومان و مستضعفان دانست و گفت: کمیته امداد برآمده از متن انقلاب است.
محمدی‌فارسانی با ذکر این مطلب که بعد از چهل سال حضور و نقش مردم کلیدی‌ترین واژه انقلاب است، اضافه کرد: اگر قرار است خدمتی انجام شود این خدمت در چارچوب مردمی شدن به نتیجه می‌رسد.
تأسیس مراکز نیکوکاری با هدف توسعه فرهنگ انفاق
وی با ذکر این مطلب که مراکز نیکوکاری با هدف توسعه فرهنگ انفاق تأسیس شده است، لازمه انفاق را وجود مراکزی حول مسجد دانست و گفت: مراکز نیکوکاری با هدف استفاده از ظرفیت مردم است این در حالی‌است که واگذاری خدمات کمیته امداد به مردم با اصل ۴۴ سازگار است.
مدیرکل کمیته امداد لرستان گام اول مراکز نیکوکاری را خدمات مشاوره‌ای خواند و افزود: در گام دوم فعالیت‌های این نهاد به این مراکز واگذار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری رقیب مراکز خیریه نیستند به مشارکت ۵۰ درصدی کمیته امداد در برنامه‌های مراکز نیکوکاری اشاره کرد و افزود: از دیگر اهداف تشکیل مراکز نیکوکاری تشکیل شبکه‌های نیکوکاری و تخصصی کردن فعالیت‌هاست.
محمدی‌فارسانی مدارس را کانون اصلی ترویج فرهنگ نوع‌دوستی دانست و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۵ مرکز نیکوکاری فعال شده و امروز ۳۵ مرکز در استان فعال هستند.

انتهای پیام

captcha