قرآن‌نگار با طعم آبنبات به مدارس می‌آید
کد خبر: 3783854
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

قرآن‌نگار با طعم آبنبات به مدارس می‌آید

کانون خبرنگاران نبأ ــ مؤسسه‌ مردم‌نهاد گفتمان قرآنی با هدف انس روزانه کودکان و نوجوانان با کلام الهی، سعی دارد در قالب طرحی موسوم به «قرآن‌نگار»، آموزه‌های قرآنی را به شیرینی آبنبات به دانش‌آموزان در مدارس بچشاند.

قرآن نگار با طعم آبنبات به مدارس می‌آید

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ دوره نوجوانی فرصتی مناسب برای آشنایی و انس با قرآن و مفاهیم و معارف انسان‌ساز این کتاب آسمانی است که همواره تلاش شده از پایه دبستان به آن پرداخته شود، ولی متأسفانه به دلایل مختلفی عموم دانش‌آموزان در دوران مدرسه حتی با روخوانی ساده قرآن نیز آشنا نمی‌شوند، چه رسد به آشنایی و انس با مفاهیم و معارف قرآنی و مهم‌تر از آن توان استفاده از این معارف در زندگی روزمره.
 طرح «قرآن‌نگار» به‌منظور هرچه کاربردی‌تر کردن معارف و آموزه‌های قرآنی در زندگی در قالب یک دفترچه تقویم سعی دارد، از طریق انس روزانه با کلام الهی، آشنایی با قرآن و مفاهیم آن را برای دانش‌آموزان پایه ابتدایی رقم بزند.

یکی از مشوق‌های کودکان برای انس با قرآن، جوایز کوچکی است که به آن‌ها هدیه داده می‌شود تا علاوه بر شیرینی انس با قرآن، خاطره شیرین این هدایا برای آن‌ها ذهنیتی مثبت و حسی خوب از ارتباط با قرآن ایجاد کرده و این خاطره شیرین منجر به تداوم ارتباط آن‌ها با قرآن شود.
در همین راستا، طرح قرآن‌نگار به همراه کمپین آبنبات وارد مدارس می‌شود و با اهدای حداقل یک آبنبات در جهت تشویق کودکان به تلاوت روزانه قرآن و یا معرفی این کمپین می‌پردازد.

بر اساس این گزارش، در قدم اول با حمایت‌های مردمی و دلسوزی معلمان و مدیران مدارس، اجرای این طرح از ابتدای سال تحصیلی 97 ـ 98 در 10 مدرسه شروع شده که مدارس هاجر 2 منطقه 9، علوی در منطقه 18 و فرهنگ در منطقه 13 از جمله آن‌هاست.

 برای تهیه هدایا نیز روی کمک‌ همه به‌ویژه والدین حتی به اندازه یک آبنبات، حساب ویژه باز شده است که علاقه‌مندان جهت همراهی با این طرح و کمک برای تحقق بهتر این هدف می‌توانند با دبیرخانه گفتمان قرآنی ارتباط برقرار کنند.

گفتنی است، دبیرخانه گفتمان قرآنی با هدف گفتمان‌سازی فرهنگ قرآنی در سال 1394 به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف ایجاد شد و پس از تجربه‌های متعدد میدانی و پژوهش‌های مختلف به این نتیجه رسید که تحول در وضعیت قرآنی کشور به نقشه‌ای گام‌به‌گام برای قرآنی‌شدن افراد و جامعه نیاز دارد.

این مؤسسه با پیگیری طرح #قرآن_نگار (دارای پایگاه در شبکه‌های اجتماعی) در مدارس کشور به دنبال ایجاد انس کودکان و نوجوانان با قرآن است.

سینا ربیعی

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۱۴:۳۶
0
0
آيا اين طرح مجوز رسمي از وزارت آموزش و پرورش دارد؟
آيا با توجه به تفاوت پايه هاي ششگانه يك دفترچه مشترك مي تواند مفيد و مؤثر باشد؟
captcha