برون‌سپاری؛ رویکرد جدید کمیته امداد/ افزایش ۳۵ درصدی مشارکت‌های مردمی
کد خبر: 3783889
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

برون‌سپاری؛ رویکرد جدید کمیته امداد/ افزایش ۳۵ درصدی مشارکت‌های مردمی

گروه اجتماعی ـ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اعلام کرد: با وجود هجمه‌های بسیار شاهد افزایش ۳۵ درصدی مجموع درآمد کمیته امداد و مشارکت‌های مردمی در سال جاری بودیم که نشان از اعتماد متقابل بین مردم و کمیته امداد دارد.

برون‌سپاری؛ رویکرد جدید کمیته امداد/ افزایش ۳۵ درصدی مشارکت‌های مردمیبه گزارش ایکنا از قزوین، علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در نشست خبری که ظهر امروز، 3 بهمن‌ماه در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد به این باور رسیده است که اگر کار به مردم سپرده شود نتایج بهتری اتفاق خواهد افتاد ازاین‌رو برحسب سیاست‌های خود رویکرد جدیدی برای برون‌سپاری و به‌صورت جدی واگذاری امورات به خود مردم را در برنامه خود قرار خواهد داد.
وی از پایش و تکمیل بانک اطلاعاتی خیران در کشور خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم که امور مختلف را به خیران بسپاریم که بی‌شک با سپردن آن به خود مردم شاهد افزایش سرانه کمک‌های مردمی نیز خواهیم بود.
عسگریان با اعلام اینکه در حال حاضر نزدیک ۷ میلیون صندوق کوچک وجود دارد، گفت: در سال آینده بیش از ۳ میلیون صندوق کمیته امداد برون‌سپاری خواهد شد که در صورت مهیا بودن شرایط این تعداد افزایش خواهد یافت.
این مسئول با اشاره به اینکه باید رسالت خیر و احسان را وارد زندگی خود وارد کنیم، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم صدقات را به دلیل نیات آن به‌جای دیگر ببریم مگر آنکه خیر اذن آن را صادر کند.
وی با اشاره به هجمه‌های دشمن در مقابله با کمیته امداد عنوان کرد: در این مقوله شاهد بودیم خود مردم در نظام انقلابی رشد یافته‌اند، در مقابل هجمه‌هایی که در مقابل کمیته امداد صورت گرفت واکنش نشان دادند.
عسگریان تصریح کرد: با وجود هجمه‌های بسیار شاهد افزایش ۳۵ درصدی مجموع درآمد کمیته امداد و مشارکت‌های مردمی در سال جاری بودیم که نشان از اعتماد متقابل بین مردم و کمیته امداد دارد.
این مسئول با اعلام اینکه سرانه پرداختی به‌صورت کشوری برای ایتام بیش از 100 هزار تومان است، بیان کرد: نزدیک ۳۰۰ هزار نفر در طرح اکرام ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد هستند که بیش از ۷۰۰ هزار نفر حامی برای آن‌ها وجود دارد و در حال حاضر یتیم نیازمند بدون حامی نداریم که این را می‌توان ازجمله افتخارات نظام دانست.
وی ادامه داد: موضوع تمرکززدایی در کمیته امداد و کاهش هزینه‌های جاری به‌صورت جدی موردتوجه است ازاین‌رو شاهد کوچک‌سازی کمیته امداد هستیم و تلاش شده تا با کاهش هزینه‌ها میزان بهره‌وری افزایش یابد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور اعلام کرد: در سال‌های اخیر تلاش شده تا ساختمان‌های مازاد در کمیته امداد که یکی از مهم‌ترین آن ساختمان سوهانک بود، به فروش رفته و درآمد آن مستقیم برای خود مددجویان استفاده شود.
عسگریان ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۰۰ مرکز نیکوکاری شناسنامه‌دار در حال فعالیت به‌صورت مستقل هستند و ما بر فرایند نظارت را عهده‌داریم و طبق برنامه ششم توسعه تلاش خواهیم کرد به ۵ هزار مرکز ارتقاء یابد.
این مسئول بابیان اینکه بزرگ‌ترین چالش ما بر نظارت دقیق و کیفی بر عملکرد این مراکز که بیشتر عاملین این مراکز نیکوکاری بر حول مساجد در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: این مراکز نیکوکاری قابلیت تبدیل‌شدن به شبکه را دارند و می‌توانند تعداد زیادی خیریه، صنوف مختلف و هیئت‌های مذهبی را زیرپوشش قرار دهند.
وی افزود: طبق شناسایی و مطالعه اولیه در حال حاضر در حدود ۸ هزار موسسه خیریه در سطح کشور وجود دارد که نیاز به غربالگری کامل و مطالعه دقیق بر آن وجود دارد ازاین‌رو طبق مطالعه و غربالگری صورت گرفته توسط کمیته امداد به‌طور تقریبی ۲۵۰۰ موسسه خیریه شناسنامه‌دار و دارای مجوز در سایت نیکوکاری ما معرفی و آماده همکاری هستند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به هدایای مردمی در عید قربان سال جاری بیان کرد: درحالی‌که شرایط اقتصادی در ایام عید قربان با افزایش تورم روبرو بود شاهد افزایش نزدیک ۹۰ درصد به لحاظ ریالی و ۵۰ درصد به لحاظ تعداد قربانی در سال جاری بودیم که موجب شگفتی است.
وی با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی کنونی کار ویژه‌های متعددی برای حمایت از مددجویان ایجادشده است، افزود: در حال حاضر در بحث جهیزیه و وام کارگشایی پشت نوبتی نداریم و در سال گذشته نیز جشن خودکفایی ۱۵۰ هزار نفر از مددجویان گرفته شد و از سوی دیگر کمیته امداد در ۲۷ استان در طرح شهید رجایی توانست رتبه نخست را به دست آورد.
عسگریان در پایان بابیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) با کمترین هزینه بیشترین شغل را ایجاد می‌کند، گفت: معوقات مددجویان کمیته امداد در بانک‌های عامل زیر یک درصد است که این نشان از شغل پایدار آن‌ها دارد.
انتهای پیام

captcha