سند توسعه آمایش سرزمینی ایلام نهایی می‌شود
کد خبر: 3783914
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
به زودی؛

سند توسعه آمایش سرزمینی ایلام نهایی می‌شود

گروه اجتماعی ـ استاندار ایلام از نهایی شدن سند توسعه آمایش سرزمینی استان ایلام خبر داد و گفت: کارشناسان دستگاه‌های اجرایی دنبال قوانین و مقرراتی باشند که گره از مشکلات مردم را باز و توسعه استان ایلام را تسریع کند.

سند توسعه آمایش سرزمینی ایلام نهایی می‌شودبه گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام امروز، 3بهمن در جلسه شورای مشورتی دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: کارشناسان دستگاه‌های اجرایی دنبال قوانین و مقرراتی باشند که گره از مشکلات مردم را باز و توسعه استان را تسریع کند که اگر این مهم محقق شود هم مردم رضایت‌ خواهند داشت و هم سرمایه‌گذاری محقق خواهد شد.
وی از نهایی‌شدن سند توسعه آمایش سرزمینی ایلام طی یک ماه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان خبر داد و گفت: در این سند در یک افق 20 ساله برنامه‌های توسعه طراحی شده است.
استاندار ایلام با بیان اینکه یک از مهم‌ترین نیازهای استان سرمایه گذاری است اما سرمایه گذار باید اهلیت داشته باشند یعنی فقط دنبال استقاده از تسهیلات نباشند بلکه سهم و آورده‌ای نیز داشته باشند، تصریح کرد: فرهنگ کار که عموما پشت‌میز نشینی تعریف می‌شود نیازمند تغییر است و جوانان باید با استفاده از تسهیلات مناسب برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی ورود کنند.
سلیمانی با بیان اینکه این شورا مجموعه‌ای از کارشناسان خبره‌ی ادارات است، گفت: کمیته‌های مختلفی از جمله فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشت، انرژی و کشاورزی در این شورا تشکیل شده که  پیشنهادات مختلفی را برای حل مشکلات استان ارائه می‌کنند که در صورت پختگی به اجرا در می‌آید .
ایوب درویشی، معاون امور اقتصادی استانداری ایلام نیز در این جلسه اظهار کرد: برنامه های خوبی برای توسعه استان از جمله صدور مجور بی‌نام سرمایه‌گذاری در حال اجرا است و تاکنون 180 مجوز در این راستا صادر شده است .
وی از اجرای 2 نیروگاه سیکل ترکیبی در استان به زودی خبر داد و گفت: تسهیلات خوبی در مرحله اول طرح اشتغالزایی روستایی ایلام پرداخت شده و مرحله دوم نیز در حال اجراست و این فرصت بزرگی برای اشتغال جوانان است.
احمد کرمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز گفت: 6 شهر استان دارای شبکه فاضلاب و تصفیه خانه هستند و در 2 شهر ملکشاهی و آبدانان نیز تصفیه خانه ساخته می‌شود.
وی گفت: بیش از 950 میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه برای حل مشکلات پیمانکاران به صورت نقدی تخصیص یافته و برای تامین نیاز برخی از پیمانکاران استان نیز تسهیلات بانکی به منظور سرعت‌بخشی به تکمیل پروژه‌ها به زودی پرداخت می‌شود.
محمد نوذری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارایلام نیز گفت: سند توسعه اجتماعی استان در حال آماده شدن است.
وی گفت: بیش از 430 سازمان مردم نهاد در استان فعالیت دارند و طی سال جاری بیش از 100 برنامه در راستای فعالیت های اجتماعی توسط این سازمان ها اجرایی شده است.
انتهای پیام
captcha