فرهنگ صرف هزینه اندک در معرفی انقلاب، نهادینه شود/ مقاومت وزارت علوم در برابر اسلامی‌سازی
کد خبر: 3783965
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
حجت‌الاسلام نواب بیان کرد:

فرهنگ صرف هزینه اندک در معرفی انقلاب، نهادینه شود/ مقاومت وزارت علوم در برابر اسلامی‌سازی

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه علوم انسانی در کشور جزء قریب‌ترین دروس است، تأکید کرد: از سوی وزارت علوم، مقاومت شدیدی در برابر اسلامی‌سازی علوم انسانی صورت می‌گیرد و نمی‌خواهند که این موضوع محقق شود.

فرهنگ صرف هزینه اندک در معرفی انقلاب، نهادینه شود/ مقاومت وزارت علوم در برابر اسلامی‌سازیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی امروز سوم بهمن‌ماه در نشستی خبری گفت: درگیری‌های سیاسی در کشور سبب شده تا کمتر رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی به دستاوردهای انقلاب بپردازند.

وی با بیان اینکه به خصوص باید برنامه‌های عقلانی، آکادمیک و فراگیر برای جشن چهلمین سال انقلاب و معرفی انقلاب برگزار شود، افزود: باید حقوقدانان، جامعه‌شناسان و ... از حقوقدانان و جامعه‌شناسان دنیا دعوت کنند تا  فرهنگ انقلاب معرفی  شود.

نواب ادامه داد: البته فرهنگ دعوت از میهمانان هم باید عوض شود؛ زیرا امروز خیلی پرهزینه کار می‌کنیم و عادت هم کرده‌ایم؛ اینکه میهمان درجه سه بیاوریم و در هتل‌های گران تهران اسکان دهیم با فرهنگ انقلاب سازگار نیست.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه دانشگاه ادیان هشتمین برنامه شیعه‌شناسی خود را در اسفندماه برگزار می‌کند، اظهار کرد: اساتید از نقاط مختلف دنیا به این دانشگاه می‌آیند و یک ریال هم ما هزینه نمی‌کنیم؛ ما معتقدیم که کشور عقب مانده‌ای نیستیم که بخواهیم دیگران را با صرف هزینه‌های زیاد به ایران بیاوریم.

نواب با بیان اینکه برنامه کارگاه کنونی ما هم هزینه چندانی ندارد و پول بلیت بر عهده خود دعوت‌شدگان است، افزود: در این کارگاه، دستاوردهای مختلف حقوقی، سیاسی، اجتماعی و ... انقلاب به افراد معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود 400 هیئت خارجی به ایران آمده و از دانشگاه ادیان بازدید کرده‌اند، تصریح کرد: عمده این افراد خودشان می‌گویند آنچه ما دیده‌ایم، با یک درصد آنچه در مورد ایران تبلیغ می‌کنند، انطباق ندارد، زیرا به قدری سیاه‌نمایی علیه ایران زیاد است که این تصورات را ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در مورد بحث تحول در علوم انسانی گفت: امروز جنگ تمام‌عیاری در این عرصه داریم؛ علوم انسانی در کشور ما غریب‌ترین دروس است، در حالی که در کشورهای پیشرفته رؤسا و وزرا را از میان تحصیل‌کردگان علوم انسانی انتخاب می‌کنند.

نواب تأکید کرد: همین که وزیر علوم ما در طول انقلاب اسلامی از میان فارغ‌التحصیلان پزشکی و مهندسی انتخاب می‌شوند، باید حدیث مفصل از این مجمل را بخوانیم.

وی تاکید کرد: علوم انسانی غریب و وارداتی است و متأسفانه از سوی وزارت علوم در برابر تحول در علوم انسانی هم مقاومت می‌شود و به دانشگاه‌های حوزوی رسماً می‌گویند وارد این مسئله نشوید و به کار حوزوی خود بپردازید.

نواب ظهار کرد: بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات در قم برای این امر ایجاد شده، ولی به شدت در برابر آن‌ها مقاومت می‌شو‌د و راه را می‌بندند و نمی‌خواهند این کار انجام شود.

وی تأکید کرد: حوزه باید بتواند در اصلاح علوم انسانی فعالیت جدی داشته باشد، زیرا باید در این علوم از منابع بومی استفاده کنیم.

انتهای پیام

captcha