یادواره خلبان شهید عبدالرضا کوپال در بروجرد برگزار شد
کد خبر: 3783996
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

یادواره خلبان شهید عبدالرضا کوپال در بروجرد برگزار شد

گروه اجتماعی ـ یادواره شهید خلبان عبدالرضا کوپال چهارشنبه، سوم بهمن با حضور خانواده شهدا، هم‌رزمان شهید در بروجرد برگزار شد.

یادواره خلبان شهیدعبدالرضا کوپال در بروجرد برگزار شدبه گزارش ایکنا از لرستان، در یادواره شهید خلبان عبدالرضا کوپال که چهارشنبه، سوم بهمن در سالن زرین‌کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، علی‌عباس مقدسی، جانشین فرماندهی پادگان مهندسی بروجرد، گفت: در دین مبین اسلام، مسلمان از ذلت نهی شده است چراکه جامعه اسلامی باید عزتمند باشد و زیر بار ذلت نرود.
وی اضافه کرد: مسلمانان باید با عزت و شرافت زندگی کنند و از ائمه مععصومین(ع) الگو بگیرند به‌طوری‌که امام حسین(ع) در خصوص عزت، شرافت و دوری از زندگی با ذلت تاکید زیادی داشتند.
مقدسی ادامه داد: شهدای ما تربیت یافته مکتب امام حسین(ع) هستند و با تاسی از امام حسین(ع) در این راه جان خود را تقدیم کردند و می‌دانستند که برای رسیدن به عزت و شرافت راهی جز شهادت نیست.

شهادت برای ما افتخار است

وی بیان کرد: اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدایی است که جان خود را تقدیم کردند.
در ادامه ملک محمودی، از هم‌رزمان شهید کوپال نیز گفت: ایمان شهدا و رزمندگان سبب پیروز شدن در دوران دفاع مقدس شد و شهدا و رزمندگان در آن دوران در میدان نبرد با دشمن حاضر شدند و جانانه در برابر دشمنان ایستادند.
وی بیان کرد: شهادت برای ما افتخار است، شهدایی که از امام حسین(ع) الگو گرفتند و در این راه به شهادت رسیدند و همه باید تلاش کنیم تا راه شهدا را ادامه دهیم.
امنیت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهداست
حجت‌الاسلام والملمین سید علی حسینی، امام جمعه بروجرد نیز در این یادواره، اظهارکرد: خداوند متعال ائمه معصوم(ع) را فرستاد تا دین خدا را اجرا کنند و تلاش داشتند تا حکومت دینی را تشکیل دهند.
وی اضافه کرد: وقتی پرچم حق برافراشته می‌شود، ستمگران و دشمنان تاب و توان دیدن آن‌را ندارند و نمی توانند تحمل کنند و می کوشند تا به اهداف خود برسند به‌طوری‌که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان تلاش کردند تا در جنگ تحمیلی به هدف خود برسند اما رزمندگان و شهدا با دلاوری و از جان‌گذشتگی دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشتند.
امام جمعه بروجرد تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام(ره) و با پشتوانه مردمی پیروز شد و در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان این سرزمین با از خودگذشتگی در برابر دشمن ایستادند و جان خود را تقدیم کردند و به شهادت رسیدند.
حسینی افزود: خانواده شهدا خانواده‌هایی هستند که این‌گونه فرزندانی مخلص تربیت کردند که در دوران دفاع مقدس تا پای جان برای دفاع از این سرزمین بایستند.
وی بیان کرد: امروز اقتدار و عظمت و قدرت جمهوری اسلامی ایران تا جایی است که هیچ ابرقدرتی جرات رویارویی و حرف زدن را ندارد و این امنیت و اقتدار به‌واسطه خون شهدایی است که جان خود را تقدیم کرده‌اند.
حجت‌الاسلام حسینی اظهارکرد: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان و جوانان ایران اسلامی درس خوبی به دشمن دادند و ثابت کردند که تا پای جان ایستاده‌اند.

انتهای پیام

captcha